Beautiful Pafuri Lodge - Reisverslag uit Musina, Zuid-Afrika van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu Beautiful Pafuri Lodge - Reisverslag uit Musina, Zuid-Afrika van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu

Beautiful Pafuri Lodge

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Brigit en Antoine

31 Juli 2018 | Zuid-Afrika, Musina

Vandaag, laatste ochtend in het bush camp, mochten we zowaar een half uurtje uitslapen. We werden om 6 uur wakker gemaakt door Callan omdat we half 7 de laatste gamedrive gingen doen. Toen we wakker werden was er goed en slecht nieuws. Goede was dat kristel niet de hele nacht wakker heeft gelegen van hyena’s en het slechte nieuws dat er kennelijk om 10 uur s’avonds (wij sliepen een half uur) een luipaard door ons camp heeft gelopen. We zoeken al super lang naar het luipaard, nu was hij zo dichtbij maar we hebben hem nog steeds niet gezien.
Toen, na een klein ontbijtje net lekkere pap, begon de laatste gamedrive van dit camp. We hebben veel olifanten gezien, van erg dichtbij! Ook zijn we weer gaan kijken bij de opgevreten Buffalo, deze was totaal weg en er lagen alleen 2 volgevreten krokodillen die zich waarschijnlijk niet meer konden bewegen van het vele eten wat ze ophadden. Voor de rest hebben we veel zebra’s, wrattenzwijnen, impala’s en miljoenen vogels gespot. Verder ng een opmerkelijk puntje, we zijn zowaar zelf de grens overgestoken naar Zimbabwe, illegaal dus. We staken lopend de rivier over die totaal uitgedroogd was. Hier zijn we (lekker cliché) met zn alle tegelijk Zimbabwe ingestapt. Het was een bijzonder gezicht, aangezien je super ver kon kijken en hier dus totaal geen dier zag, maar wel alle sporen ervan!
Toen het rond half 10 was kreeg iedereen honger en vertrokken we naar onze nieuwe lodge, ook van parfuri, om daar te genieten van een uitgebreid ontbijt. Zowaar onze eigen kaasplank samengesteld samen met een cullinair warm ontbijtje. Toen we allemaal overvol zaten was het chill tijd. We hebben onze kamer gezocht, die super mooi was! Vervolgens lekker lezen bij t zwembad. Ook heb ik (Iris) potje kaarten gespeeld en gewonnen, waarna bas en kristel beweerde dat het spel toch op alleen geluk gebaseerd is, natuurlijk :p. Gelukkig konden ze het verlies snel verwerken aangezien om half 4 de tweede gamedrive op het programma! Met onze nieuwe gids hudge! Hudge was erg schep en spotte veel dieren. Wederom hebben we erg veel olifanten van dichtbij gespot, en bijzonder, 2 jackhalzen die midden op de lokale landingsbaan lagen. Deze konden we uitgebreid bekijken, erg bijzonder.
Ook een opmerkelijk iets van de deze gamedrive, de sundowner drankjes. Hier hebben we weer genoten van bier, gin tonic en wat lekkers. Ook mag benoemd worden dat Wouter, als enige met de steen op de olifanten poep heeft gegooid (wel 3 keer) en hij dus de winnaar is deze keer.
Toen we terugkeerden richting onze lodge, hebben we een lekker diner gekregen! Deze hebben we buiten opgegeten en het diner werd afgesloten met een potje 30 seconds! Uiteraard gewonnen door de vrouwen!

Groetjes Iris

• 31 Juli 2018 - 09:52

Marcel:

Al met al klinkt het als een geweldige ervaring, ben erg benieuwd naar jullie verhalen straks.