Mopane Bush Lodge en Manpungubwe Game teserve - Reisverslag uit Musina, Zuid-Afrika van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu Mopane Bush Lodge en Manpungubwe Game teserve - Reisverslag uit Musina, Zuid-Afrika van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu

Mopane Bush Lodge en Manpungubwe Game teserve

Door: Wouter

Blijf op de hoogte en volg Brigit en Antoine

28 Juli 2018 | Zuid-Afrika, Musina

De vrijdag in Mopane Bush Lodge en Mapungubwe game reserve;

Het is vanochtend vroeg opstaan geblazen. 06:30 vertrekt het busje richting naastgelegen Mapungubwe Game Reserve voor een zogenaamde Heritage Walk. Om 06:15 zit iedereen al braaf in het restaurantje met een kop koffie/thee te wachten. Heeft iedereen zo goed geslapen? Of heeft de letterlijke wake-up call om 06:00 door onze gids stiekem geholpen bij dit vroege opstaan ;-)

De Heritage Walk is een kleine wandeltocht (na een kleine autorit) in het park en wordt verzorgd door Cedric. Een gezellige en goedlachse gozer wiens spraak in slowmotion staat. Lekker langzaam. Z'n gezichtsuitdrukking blijft de gehele trip op standje 'stoned' staan, wat het soms lastig maakt om zijn grappen van zijn serieuze verhaal te onderscheiden. Dit vindt hij zelf dan weer prachtig. De Heritage Walk zelf is best bijzonder. Schijnbaar het eerste Afrikaanse koninkrijk ooit, en wij hebben de Koninklijke (graf)heuvel beklommen. Kan niet anders zeggen dan dat het uitzicht spectaculair is. Afgezien van Cedric z'n gelaatsuitdrukking en spraak tempo heeft ie wel een goed verhaal ook. Leuke activiteit!

Rond 09:30 weer aangekomen bij de lodges en daar lekker ontbeten. Het eten tot nu toe verbaast me echt in positieve zin. Super lekker allemaal! Fruit, toast met van alleen nog wat en overal mag ik mn 'choice of eggs', 2 stuks gebakken met bacon, aangeven. Geen straf.

Tussen ontbijt en lunch hebben we heerlijk in de zon gechillt bij het zwembad. Even lekker zonnen en een boekje lezen. Het is immers vakantie! De bedjes bij het zwembad staan zo gedraaid dat je goed zicht hebt op een drinkplaats iets verderop. Gaaf om van zo dichtbij allerlei beesten lekker hun gang te zien gaan terwijl je in je zwembroek op een paar meter afstand zit. Ohja, het zwembadwater was echt oncomfortabel koud, dus hebben slechts 2 gekken een plons gewaagd.. Die-hard Iris was de ene en de ander zeg ik niet.. ;-)

Na het chillen en zwemmen even gedoucht onder de buitendouche en vervolgens aangeschoven voor de lunch. De dames (met baard, even schrikken) hebben zich uitgesloofd en een steak&onion pie gemaakt. Lékker!

In de middag tijd voor onze tweede serieuze game drive van deze vakantie. In de Mapungubwe Reserve hebben we zo'n 2 uur rondgereden, turend naar droge vlaktes en hopen stront van verschillend formaat. In een park van 35.000km2 kan je je voorstellen dat de big 5 zich niet meteen na entree aan je voeten werpt, maar zonder voor de rest te spreken maakte ik me toch op gegeven moment enigszins zorgen.. Sundowner (drankje en snack buiten de wagen op een mooie locatie, tijdens zonsondergang) genuttigd op een soort lookout plateau dat tevens het 3-landenpunt is tussen Zuid-Afrika, Zimbabwe en Botswana. Toch net weer even anders dan de Benelux. Nadat we soepel zijn weggejaagd van het plateau door een kudde wilde schoolkinderen beginnen we aan onze weg terug richting in-/uitgang. Persoonlijk heb ik de hoop al bijna opgegeven als we opeens vol het spektakel in rijden. Giraffes naast de auto, troepen apen met baby's, een kudde olifanten met kleintjes (en een stand-off met boze mama), zeldzame elanden, nog meer giraffes.. wat een feestje! Uiteindelijk een half uur te laat het park uitgereden, maar met een big smile op ons gezicht.

Na een uurtje bijkomen van de ervaring wacht ons het diner, in kring, bij een soort vuurpit. Onder heldere sterrenhemel en met maansverduistering een bijzondere ervaring! Wel jammer dat Antoine zijn hoofdgerecht pas kreeg toen de rest al klaar was met eten..

Na het eten nog even in gezelschap om het vuur gezeten, naar de maan gekeken en een wijntje gedronken. Marloes had het zo koud dat ze dr haar in de vlam van een olielamp heeft gehangen.. schade valt ogenschijnlijk een beetje mee, al ruikt het wel erg naar verbrand haar opeens.

Morgen weer door naar de volgende stek, en daarmee de entree van het Krugerpark. De wekker gaat om 0730, heerlijk uitslapen voor vakantiebegrippen..

Groeten, Wouter

• 29 Juli 2018 - 15:54