Naar de grens met Zimbabwe: Mopane Bush Lodge - Reisverslag uit Musina, Zuid-Afrika van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu Naar de grens met Zimbabwe: Mopane Bush Lodge - Reisverslag uit Musina, Zuid-Afrika van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu

Naar de grens met Zimbabwe: Mopane Bush Lodge

Door: Brigit

Blijf op de hoogte en volg Brigit en Antoine

27 Juli 2018 | Zuid-Afrika, Musina

Donderdag , dag zes. Vertrokken,na wederom een lekker ontbijt,uit madi a thavha.
Vandaag een korte reis naar onze volgende bestemming, slechts tweeënhalf uur.
De “eer” aan Bas om te rijden.
Mopane bush lodge, in Mapungubwe. Moest het even opzoeken want het is niet uit te spreken.
Onderweg een tank stop gemaakt. Op aanraden van Marcella van de vorige lodge , een leuk koffie tentje naast het tankstation bezocht. Daar een heerlijke,te grote ,cappuccino en een, te groot, stuk worteltaart gegeten ( Antoine en ik) .
Wederom een ontzettend mooie lodge . Vier huisjes hebben we, met een binnen en een buiten douche.
Iris zat iets verder bij ons vandaan met haar huisje, ze hebben haar gelukkig verplaatst. Toch wel ver in het donker in je eentje.
We zijn gewaarschuwd, s’avonds dichte schoenen aan Ivm schorpioenen. Wouter wil er graag nog een paar vangen ( zonder succes heb ik net vernomen).
Na de lunch heerlijk even relaxen in afwachting van de sundowner drive.
We hebben een leuke gids, Axel. Niet erg veel dieren gespot, ondanks de verse sporen. Na een lekker borreltje en hapje,op de heuvel, bij zonsondergang, in het donker wordende Afrikaanse land teruggereden met een groot zoeklicht. Bij de dam toch nog de kudde buffels tegengekomen . Hier waren we al even naar op zoek.
Bij terugkomst diner. Na het diner is iedereen teruggegaan naar de huisjes. Marloes ging “ logeren ‘ bij Iris. Zodat zij niet altijd alleen slaapt. Ff gezellig zussen onder elkaar. Voor de trouwe lezers onder ons, Wouter heeft toestemming gegeven, en hij heeft het overleefd.
Morgen vroeg op 6.00 voor de volgende activiteit.
We hopen morgen toch wel de olifanten te spotten .

Groetjes Brigit.