Een volle dag Pafuri trail - Reisverslag uit Musina, Zuid-Afrika van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu Een volle dag Pafuri trail - Reisverslag uit Musina, Zuid-Afrika van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu

Een volle dag Pafuri trail

Door: Brigit

Blijf op de hoogte en volg Brigit en Antoine

30 Juli 2018 | Zuid-Afrika, Musina

Zondag, Parfuri trail.camp in the bush.
Voor het eerst slapen in the bush tenten. Ik slaap vannacht bij Iris. Die durfde het toch niet alleen aan Ivm spinnen en slangen, net of ik zo’n held ben .
4.00 vanmorgen, wakker door het geschreeuw van de hyena’s , en nog iets anders. Rechtop in bed.
6.00 wakker gemaakt door de ranger Callen. Klein ontbijtje, pap en een muffin. 6.30 in de auto, op pad voor onze ochtend wandeling naar de nijlpaarden . Onderweg nog even gestopt om te kijken naar een gedode buffel door de hyena’s , aan de rand van het water. De hyena’s hielden de wacht. In de auto was het nog koud, maar om 8.00 konden de vesten alweer uit en de zonnebrand er op.
Zelfde voorwaarden als gisteren. In de rij, om de beurt voorop, niet rennen, altijd achter de rangers blijven. Voor sommigen in dit gezelschap nog wel eens lastig ( even stiekem gaan plassen of zo). Onderweg kwamen we een buffel skelet tegen. Drie weken geleden gedood door een ranger. De buffel viel een vrouwelijke ranger aan die de groep begeleide, gelukkig waren er twee rangers bij de groep. Gelukkig heeft ze het overleefd.
Wat heel apart is, is dat we zoveel verschillende omgevingen zien. Van heel groen tot heel dor. Apart dat dit allemaal zo dicht bij elkaar ligt . Mooiste bij deze wandeling toch wel de waterplas in het bos. Misschien wel 15 nijlpaarden.
Ze hadden ons meteen gezien. Het mannetje maakte ons wel meteen duidelijk wie de baas was. Zijn helikopter poep in het water maakte wel indruk op ons. We hebben een hoop aparte vogels gezien. Mooiste toch wel de grote uil, die Wouter spotte.
Stiekem toch wel 10 km gelopen. Op de terugweg nog even bij de dode buffel gekeken. Hij was voor het grootste deel al verslonden. Twee krokodillen lieten het zich heerlijk smaken.
Terug bij het kamp een verlaat ontbijt, heerlijk. Na het ontbijt een “duik” in de rivier. Na overleg tussen de gidsen, of het vertrouwd was Ivm de buffels, de jeugd met 1 ranger het water in. Alleen pootjebaden . De andere ranger bleef op de kant, hij vertrouwde de buffels niet. . Eerst even gewacht tot de krokodil weg was.
Op naar de volgende bush ervaring. Douchen ! Er staat al de hele dag een soort regenton op het vuur met water. De zakken / emmers worden gevuld.het is superfijn om onder een lekkere warme douche te staan en al het stof van je af te wassen. Je kunt er zo lang onder staan, dat ik nadat Toine ook geweest is , nog water over heb. Zo zie je maar dat je niet veel water nodig hebt .Nu kunnen we even heerlijk relaxen , de helft slaapt of leest. Ik ben alvast aan het verslag begonnen. Tot zo .

Stiekem even een dutje gedaan in de tent. Terwijl Iris mij wakker maakt loopt er een giga olifant bij onze douche. Geweldig, maar ook heel spannend , om dit van zo dichtbij te zien. Hij loopt langzaam wel, maar komt verderop rustig etend toch weer wat terug. Gewoon stil blijven zitten .
We mogen weer met de jongens mee. Dit keer gaan we met de auto we mogen zelf kiezen. Dat is het voordeel om als enige in het kamp te zijn . Een mooie drive gehad met oa veel olifanten gieren , hyena’s . Helaas nog steeds geen luipaard. Nou ja, de sundowner borrel met de biertjes en lekkere gin tonics maken veel goed . Ik vind het ontzettend leuk om te zien hoe de jeugd het met elkaar doet. Het is echt heel gezellig. Bij terugkomst in het kamp gezellig rond het vuur gezeten . In afwachting van de braai, hebben we geprobeerd de macedamia noten te roosteren, die we paar dagen geleden hebben gekocht. Ging niet echt heel soepel.
Het is nu 6.00 in de morgen terwijl ik dit schrijf . Ben al even wakker door de geluiden van de dieren. Volgens mij wordt er in de buurt iets verslonden Oid zo veel herrie. Ik ga straks vragen of de jongens weten wat dit geweest kan zijn.
Straks vertrekken we naar de mooie lodge van het kamp, aan de rand van het water. Ook weer fijn, kunnen mijn haren en make up weer in de plooi.

Groetjes Brigit.