Dag 1 Rome en Eerste dag Kololo Game Reserve - Reisverslag uit Veghel, Nederland van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu Dag 1 Rome en Eerste dag Kololo Game Reserve - Reisverslag uit Veghel, Nederland van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu

Dag 1 Rome en Eerste dag Kololo Game Reserve

Door: Antoine

Blijf op de hoogte en volg Brigit en Antoine

22 Juli 2018 | Nederland, Veghel

Dag 1 Rome en dag 2 Aankomst Kololo Game Reserve.

Hoewel niet voor de hand liggend zijn we onze eerste dag van onze Afrika reis in Rome begonnen. Immers: we vliegen met Alitalia en dan heb je een tussenstop in Rome. Hoofdreden Alitalia was overigs de prijs. Goedkope vluchten, en een perfect vliegtuig.
Na vertrokken te zijn om 10.45 in Düsseldorf, waren we rond 1 uur in Rome. Kristel had het programma bedacht. Niet de standaard toeristische attracties, maar een leuke wijk in. Trastevere. Lekker wat gedronken, lekker gewandeld, en toen heerlijk Italiaans gegeten. Pizza en pasta en heerlijke witte wijn. Nog getuige geweest van een processie. Het blijft de hoofdstad van het katholicisme.
Heen en terug van en naar het vliegveld een taxi busje gecharterd. Het kost wat maar dan krijg je ook wat. Natuurlijk nog even een lekker Italiaans ijsje gescoord.

Om 22 uur vliegen naar Johannesburg. Prima vlucht, prima vliegtuig. Op Brigit en Marloes na allemaal prima geslapen.
Om 8.30 geland, de koffers waren er al toen we bij de lopende band waren ( daar kunnen ze in Schiphol nog wat van leren).
Toen ons busje opgehaald, een brand new Toyota, 72 km op de teller. Dus maar voorzichtig zijn.
Na onderweg wat koffie te hebben gedronken komen we om 14 uur aan in ons eerste verblijfplaats, Kololo Game Reserve. Zeer gastvrij met een drankje ontvangen. De kids zitten in een 6 persoonshuis, wij in een 2-persoonshuis. Allemaal supermooi.
Even opfrissen en meteen onze eerste gamedrive. Kudu's, giraffen, springbokken, zebra's, zwijnen, etc. Er even in komen voordat we morgen voor het grote werk gaan.
Natuurlijk een sundowner in de natuur onder genot van en drankje en een hapje. Wat is dat toch altijd uniek.
Om 19 uur diner, heerlijk gegeten.
En dan eindelijk moe en voldaan naar bed. Even de kachel aan, want het is hier winter. Minder dan 10 graden nu. Morgenochtend om 5.30 opstaan. Het schijnt dan 2 graden te zijn. Gelukkig hebben we ons met mutsen en sjaal hier op voorbereid.

Morgen vervolg verhaal.

Groet Antoine

• 22 Juli 2018 - 20:19

Iny:

Mooie natuur en lekker eten!

• 23 Juli 2018 - 08:02

Chantal Van Der Sanden:

Ik wil jullie een hele fijne vakantie wensen!!

• 23 Juli 2018 - 22:45

Marcel Verberkt:

Goed begin is het halve werk. Fijne reis.