Cu Chi Tunnels - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu Cu Chi Tunnels - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu

Cu Chi Tunnels

Door: Brigit en Antoine

Blijf op de hoogte en volg Brigit en Antoine

21 Juli 2012 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Vanochtend vroeg opgestaan, naar een niet al te goede nachtrust (onze buren hadden activiteiten waarmee geluid gemoeid was), op tijd opgestaan want om half 8 stond ons busje voor.

Een uur rijden toen waren we bij de tunnels welke de Vietcong gebruikte in het strijd tegen de Amerikanen, een oorlog welke van 1955 tot 1975 geduurd heeft. Als je het allemaal zo ziet zou je nog haast communist worden. Immers de Vietcong ondersteund door het communistische Rusland en China.

Het bezoek aan deze tunnels was zeer indrukwekkend. We konden zelf ook in de tunnels. Zelfs ik kon er prima door heen en heb dat natuurlijk ook gedaan. Op de foto's zien jullie Bas verdwijnen in zo'n tunnel. Erg blij dat we deze excursie gedaan hebben, ongelofelijk met welke creativiteit de guerilla de Amerikanen er onder gekregen heeft. Cu Chi staat overigens voor het plaatsje Cu Chi waar hevige gevechten hebben plaatsgevonden.

Na de Cu Chi tunnels op naar de volgende belevenis, het bijwonen van een multi religieuze kerkdienst. Kwam goed uit want we waren al een tijd niet meer in de kerk geweest. Op zich heel aardig, alleen de rijd afstand er naar toe was te lang. Maar ja dat weet je helaas niet van te voren.

Nadat we deze kerkdienst bezocht hadden onderweg een typisch Vietnamese lunch genomen en terug naar het hotel, waar we rond half 4 waren.

Even opfrissen en de stad in. Een indruk: heel veel jonge mensen, de helft van de vrouwen tussen 20 en 30 lijkt wel zwanger. Duizenden scooters en brommers welke Kris kras door elkaar heen gaan en tussen de voetgangers en auto's. Gelukkig zijn er geen verkeersregels en geboren er geen ongelukken. Ho Chi Minh City is een booming city met alle grote merken en miljoenen krioelende Vietnemezen, er wonen er ook 10 millioen. De tegenstelling met Hanoi is giga, beide mooi, maar HCMC is veel meer ontwikkeld, vandaar ook crimineler (zie verslag gisteren). We hebben dus ook niets meegenomen de straat op.

Vanavond heerlijk gegeten bij een Italiaan, immers de komende 2 dagen gaan we de Mekong Delta op/in, dan wordt het weer fulls speed Vietnamees eten, watpverigens heerlijk is, maar af en toe wil je wat anders (vooral Iris).

De mobiele telefoon van Iris is inmiddels kapot, dus wordt het delen van I Phones, helaas heb ik er geen.

Darde ijk nog even kaarten en dan morgen om half 9 weg om dan over 2 dagen weer terug te zijn.

Groet
Antoine en de rest

• 21 Juli 2012 - 23:25

Anja:

Mooi laten zitten haha, nee hoor . Bas is zo' n schatje