Laatste uurtjes Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu Laatste uurtjes Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu

Laatste uurtjes Saigon

Blijf op de hoogte en volg Brigit en Antoine

26 Juli 2012 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Op het moment van het schrijven van dit verslag hadden al uitbebreid thuis moeten zijn, maar ja zoals gezegd heeft Typhoon Vincente fors de planning veranderd.

Gisterenochtend constant gebeld met reisburo in NL en travel agency in Vietnam. Uiteindelijk kwam er hetzelfde vluchtschema uit maar dan vanavond. Op zich prima. Maar als je zelf je een beetje verdiept (waar zouden we zijn zonder I-Pad), probeer je deze agenten toch te challengen en vraagt om vluchten met een minder risico profiel.

Vanochtend nog telefoontje gehad dat alles god kwam tot ze een uur of 3 geleden belden dat de vlucht van Saigon naar Hong Kong gecancelled was. Er was gelukkig wel een alternatief, maar niet met Cathay Pacific. Omdat we naar willen, mede in verband met diverse verplichtingen van deze en gene, hebben we dit maar gedaan. We vliegen nu vanavond van Saigon naar Parijs en dan van Pariij naar Amsterdam. Met Vietnam Airlines en daarna KLM. Op zich prima. Nu maar hopen dat het echt nu wel goed gaat. Ik heb er wel vertrouwen in omdat we nu niet via Hong Kong gaan. Ik had dit overigens gisteren al voorgesteld, maar dat vonden ze toen niet goed. Begrijp wel een beetje, want met vliegen nu met een andere maatschappij en daar zijn kosten aan verbonden. En dat gaan wij natuurlijk niet betalen (kan ook niet met Oce salaris).

Toch hebben we er gisteren en ook vandaag nog wel een leuke tijd van gemaakt.
Gisteren eerst lekker gezwommen om het dak van ons hotel, prachtig zwembad. Even de stad ingelopen om een heerlijke Vietnamese Coffee te bestellen. En einde van de dag met z'n allen naar de massage. Het was de beste massage welke we tot nu toe gehad hebben, zeker op Thais nivo.

Daarna heerlijk Italiaans wezen eten. Echt Italiaans (ook wel een beetje Italiaans prijzen).

Vanochtend naar DE markt geweest voor de Vietnamezen (lijkt wel wat op de Ladies market in Hong Kong). Nu nog even zwemmen. Dit verslag schrijf ik dus bij het zwembad.

Over een paar uurtjes worden we opgehaald, op hoop van zegen zullen we maar zeggen.

We zullen voor de echt geintersseerde nog een slotverslag schrijven, maar nu wil ik alvast iedereen bedanken voor het lezen van ons verslag.
Vietnam is echt een prachtig land, wij hebben met ons gezin al vele Aziatische bestemmingen gezien maar Vietnam is toch weer anders.
Zeer gedreven en aardige bevolking, al de scooters, we hebben echt een hoop geleerd van de historie van het land. Het eten is fantastisch, zeker het locale voedsel. Het land kent vele verschillen welke we allemaal gezien hebben, het is erg schoon, wat we niet verwacht hadden. Kortom een fantastisch vakantieland.
Voor hen die de foto's willen komen bekijken, kom langs zou ik zeggen, de borrel staat klaar. En we zullen proberen een Vietnamese Iced White Coffee na te maken.

Groeten en tot in Nederland
Antoine, Brigit, Marloes, Bas en Iris Verhoeven

• 26 Juli 2012 - 14:53

Mochten jullie het nog lezen goede terugreis anders welkom thuis.
    wij gaan nog 2 weken verder trekken en houden de typhoon hopelijk op afstand. Tijdens de heenvlucht wel turbulentie gehad erdoor.
    tot snel van ons