Mekong Delta - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu Mekong Delta - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu

Mekong Delta

Blijf op de hoogte en volg Brigit en Antoine

24 Juli 2012 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

De ochtend van de 22e om half 8 vertrokken vanuit het hotel, waar we kennis gemaakt hebben met onze gids Tiger. Op weg naar de Mekong delta. Om half twaalf aangekomen bij de rivier. Op de boot gestapt op weg naat een drijvende markt. Ongelofelijk hoe mensen daar leven aan,
en op het water.

Toen hebben we een bezoek gebracht aan een snoep fabriek. Geweldig en heerlijk. We hebben gezien hoe ze caramels van Cocos maakte, en heerlijke zoete rijstcrackers. Gepofte zoete rijst, endat alles onder het genot van een heerlijk kopje thee.

We hebben een super leuke gids. Hij verteld leuke dingen en laat ons de meest waanzinnige dingen zien, (ook proeven, maar hierover later meer).Rijstwijn met slangenpenis, healty for man. Weer op de boot ,en na een stukje varen overgestapt in twee kleine bootjes waarin we door de kleine vertakkingen van de Mekong werden geroeid.We raken er haast aan gewend dat we wel beroemdheden lijken. Iedereen roept naar ons,en wij maar zwaaien (goed voor mijn armspieren)Eenmaal weer aan boord op weg naar het eiland waar we ook zullen overnachten in een home stay. Aan land gekomen een bezoek aan aan een local house. Verwelkomt met zang,dans,thee en fruit. Vanuit hier zijn we op de fiets gestapt voor een tocht over het eiland,en maar zwaaien en hallo roepen.We blijven een aparte verschijning. Er komen hier niet veel toeristen. Aangekomen op de lokale markt. We wilden een fles water. Marloes was gelukkig allert. De fles was niet verzegeld en vies, toch maar cola genomen. Ondertussen haalde de gids voor ons een glaasje vers geperst suiker riet sap. Apart smaakt een beetje naar ananas. Ondertussen had hij ook een ei gehaald bij een ander kraampje. Eendenei met embryo,jakkes. Maar wij ook niet de beroerdste,wilden dan de inhoud ook wel zien. Even voor jullie informatie,dit is een vietnameese lekkernij. Ei drama,het embryo bewoog nog! Alle dames is shock. Hij liet er een soepje van maken,heerlijk met taugé en varkensbloed.Antoine en Bas hebben de soep geproefd,ze vonden het smakelijk. Tiger heeft ons uitgebreid laten zien hoe je het embryo opeet,dit tot groot vermaak,om ons afgrijzen,door de Vietnamezen. Daarna naar ons gastgezinnen gefietst.We kregen een warm welkom. Het was er ontzettend mooi en schoon,en niet te vergeten erg gezellig. Lekker douchen luieren,en dan aan de bak. Helpen met koken.Heerlijke loempia's allerlei gevulde ei pannekoekjes,een super grote gebakken red snapper. Allemaal zeer vervelend. Dit alles onder het genot van een rijst wijntje, gebrouwen door de buurman,wij zijn hem dankbaar.Marloes en ik hebben heerlijk in de hangmat gelezen,terwijl de rest samen met de gids een domino spel heeft gespeeld. Zeer leerzaam,vooral de informatie van de gids. Bas mocht in Vietnam wel meerder vrouwen,was beatiful man . Hij daarentegen was blij dat hij er 1 had,hij was zo lelijk,dit klopte idd. Vandaag zoveel indrukken opgedaan,dus lekker vroeg naar bed. Morgen wordt Iris 15 jaar. We hebben kado tjes en slingers bij ons. Tot morgen