Voormalig Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu Voormalig Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu

Voormalig Saigon

Door: Brigit en Antoine

Blijf op de hoogte en volg Brigit en Antoine

20 Juli 2012 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Vandaag vertrokken uit Hoi An,geweldige plaats. Na een wederom overweldigend ontbijt, noem het en ze hebben het, vertrokken. Steeds meer bagage moet ermee.

Nog nooit zoveel gekocht op een reis. Opgehaald door het busje,en na een half uur aangekomen op een super mooi vliegveld. We vlogen om half twee, dus nog maar gauw een kleine lunch genomen. Mochten niet meteen het vliegtuig uit, er was een VIP gearriveerd.

We zitten in een hotel midden in de stad .Een compleet andere stad als Hanoi, veel militaire gebouwen, veel meer westers. Moesten even schakelen. Bij het oversteken op de zebra ( standaard geen voorrang), bijna beroofd door jongen op scooter. Hij probeerde het fototoestel bij Antoine van zijn nek te trekken. Gelukkig mislukt, niet zozeer om het toestel alswel om de foto's. Ik heb gelukkig een stevige echtgenoot, hij hield goed stand. Hebben meteen de volle geheugen kaartjes in kluis gelegd.

Mensen zijn hier allemaal zo aardig. We waren ook niet allert genoeg meer. Chi onze gids, had hiervoor gewaarschuwd. Even weer op ons plek gezet. Antoine had een goed plan: steak eten. Ach wij passen ons allemaal aan. Om de hoek bij het hotel zat een Braziliaans steakhouse. Onbeperkt steak eten. Ze kwamen steeds aan je tafel met grote pinnen met stukken biefstuk. Heerlijk ook met goddelijke salades. Wat hebben we het goed. Morgen vroeg op, we gaan naar de Cu Chi tunnels van de Vietcong. Nu maar hopen dat we erin passen na al die biefstuk haha. Jullie horen het morgen.

Mam,ik doe er voor jou een foto bij met de kinderen, ik weet hoe je ze mist. Ben blij dat je gezicht opknapt en dat je weer een mooie meid wordt xx.

Groetjes, Brigit en family