Terug in Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu Terug in Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu

Terug in Saigon

Blijf op de hoogte en volg Brigit en Antoine

24 Juli 2012 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Na de 2 fantastische dagen in de Mekong Delta zijn we vandaag weer terug gekomen in Saigon. De Zuid Vietnamezen noemen het Saigon, terwijl de Noord Vietnamezen (de communisten) de officiële benaming HCMC aanhouden.

Vanochtend vroeg opgestaan en heerlijk op het dek van onze boot gezeten en drukte op de Mekong rivier aanschouwd. Prachtig.

Om half 8 ontbijt enom half 9 van de boot af, om over te stappen in een andere kleinere boot om weer een Floating Market te bezoeken. Na het bezoeken van enige locale snoep fabriekjes weer richting Saigon.

Om half even naar de KFC, even een westerse vette hap, na al het gezonde Vietnamese voedsel besloten we om de locale dierentuin te bezoeken, we moesten immers iets gaan doen op ons laatste middag, en in winkelen hadden we geen zin.
Voor de prijs van 8000 dong p.p. (64 cent) mochten we naar binnen. Daar kunnen ze in NL nog wat van leren. Hartstikke leuke dierentuin.

Halverwege kregen we een vervelend telefoontje van onze reisburo. Onze terugreis is morgen gecancelled. Dit als gevolg van de typhoon in Hong Kong. Dus dat is balen.
Maar het reisburo zet alles in zijn werk om een dag later te vliegen. Op dit moment hebben we overigens hier nog geen bevestiging gehad. Maar we hopen er maar het beste van.

Dus van de nood maar een deugd maken: een dag extra vakantie. Net heerlijk Indiaas wezen eten. Heerlijke curries voor de prijs van een friettent in Nederland.

Morgenochtend gaan we dus maar even naar de Tourist Info en kijken of we nog wat leuks kunnen doen. In ieder geval gaan we genieten van een extra massage.

Weer even bijgesproken.

Tot morgen

Antoine Brigit Marloes Bas Iris

• 25 Juli 2012 - 10:12

Klinkt super, die dag of 2 komen jullie wel door.
    Cameron Highlands is heerlijk koel.
    We zijn net aangekomen maar thee lijkt wel te gaan lukken hier.

Veel plezier en succes.

Tot snel van ons 4en