Verjaardag Iris . - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu Verjaardag Iris . - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu

Verjaardag Iris .

Blijf op de hoogte en volg Brigit en Antoine

24 Juli 2012 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Vroeg op en slingers ophangen, daarna zingen. Ze heeft zich goed gehouden, ze houd niet van zingen. Na het ontbijt in het bootje gestapt dat ons naar de grote boot gaat brengen. We gingen overstappen in de woonplaats van onze gids. Daar aangekomen zijn we aan land gegaan. Tiger tracteerde op koffie. Onze drankjes kwamen en daar kwam hij aan, met een taart met tekst, een boeket bloemen en een domino spel. Iris,en wij ook,hadden dit totaal niet verwacht. Geweldig. Daarna afscheid genomen van onze gids. Op weg naar onze mini cruise op de Mekong. De boot was in een woord geweldig. Een houten mini cruise boot waar minimaal 10 gasten op kunnen verblijven. Wij hadden 3 hutten. Aan boord was een leuk Portugees stel. Waar ook Iris haar Engels goed heeft kunnen oefenen. Op deze manier ervaar je dat de Mekong echt een levensader is,met vele activiteiten zowel op het water als aan het water. Op deze manier leren we wel het echte leven hier kennen. Het eten aan boord is heerlijk,we worden echt verwend. Na overleg is besloten om de lange fietstocht te doen. Dit kon ook want de temperatuur is prima. De fietstocht leidde ons door het echte Vietnam . We waren wederom de lokale beroemdheden, het is ongelofelijk iedereen reageert op ons,zwaaiden roept naar ons ,of wil ons de hand schudden. Komen hier haast geen Europeanen . We zijn bij mensen thuis geweest. Zo leven kunnen wij ons niet voorstellen ,overal moeten we gaan zitten. Bij aankomst op de boot kregen we een heerlijke voetreflex massage en een coktail . Weer een heerlijke maaltijd. Na het eten een verassing voor Iris. Alle lampen uit en wederom een dikke taart met kaarsjes en een bos bloemen . We zijn er ondertussen achter dat de gids aan boord gay is. Het was eerst big Bas,later werd het my Bas . Het duurde lang voor het kwartje viel. We hebben hier samen met de Portugezen heel veel plezier om gehad. Na het eten nog een spelletje en daarna naar de hut. Slapen op een boot op een aardedonkere rivier,Wat wil een mens nog meer. Vandaag weer heel veel geleerd over de mensen en de cultuur. Het is een fantastisch land.