Ha long bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu Ha long bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu

Ha long bay

Door: Brigit en Antoine

Blijf op de hoogte en volg Brigit en Antoine

14 Juli 2012 | Vietnam, Hanoi

Dit verslag is het eerste dat niet gemaakt is op de I-pad, maar op de computer in het hotel. Wat is I-pad en WIFI toch gemakkelijk.

Gisterenochtend aangekomen met de nachttrein vanuit SAPA in Hanoi. We hebben toen ontbijt gehad in het hotel waar we ons eerste dagen ook doorbrachten (en nu ook weer zijn).

Om 8 uur gisterenochtend opgepikt door de gids, richting Ha Long. Onderweg gestopt bij een Handicraft winkel, waar kinderen werkten van oorlogsveteranen, ook vele weesjes en gehandicapten. Hier een mooie vaas gekocht (moeten we wel meesjouwen, maar ja het is voor het goede doel).

Om 12 uur de boot op gestapt en toen de Bay in. Nog nooit zo iets moois gezien. Ik heb 1 foto via mij BB op mijn facebook gezet. Eerst (zeer goede) lunch, allemaal vers seafood, en om drie uur een grot bezichtigd.
Hiervan terug gekomen over gestapt op een klein bootje en naar een strand gegaan waar we tussen de Vietnamezen gezwommen hebben. Eerlijk = eerlijk, de Vietnamezen hebben een beter figuur dan de gemiddelde westerling.

Teruggekomen van het zwemmen ons heerlijk verpoost op het zonnendek van onze boot, waarin we 3 hutten hadden. Prima mooie hutten met airco. Bas was een beetje ziek, maar knapt nu toch weer op.

Om half 8 diner, weer uit de kunst. Hierna zijn we nog wat gaan lezen en hebben nog op het dek gezeten, genietende van de mooie omgeving.

Vanochtend om half 7 op om te gaan ontbijten, daarna met een klein bootje de lagoon ingevaren, weer fantastisch mooi. Voor geïnteresseerden, svp foto's komen kijken. Na een vroege luch zijn we weer met ons busje naar Hanoi gereden.

Zojuist afscheid genomen van onze fantische gids Chi en dadelijk worden we opgehaald voor vervoer naar het vliegveld. Dan vliegen we om 20 oo uur naar Hue. Omdat we in Hue en Hoi An geen gids hebben, heeft Chi alle mooie plekjes verteld die we moeten gaan bekijken, maar we zullen er ook wel aan het strand te vinden zijn.

Nu nog even een wandeling rond het meer en een heerlijke Hanoi Iced Coffee en dan mogen we straks vliegen.

Iedereen is uitgerust en voelt zich prima.

Groetjes en tot morgen

Antoine, Brigit, Bas, Marloes, Iris.

• 14 Juli 2012 - 10:43

Fanneke:

wij willen jullie foto's zeker zien, Vietnam bezoeken staat ook nog op ons programma. Geniet en rust lekker uit !

• 15 Juli 2012 - 18:04

Fons.bijman:

wat een schitterende foto's, vooral bij het diner!

• 17 Juli 2012 - 14:03

Collega Maria:

Hallo vakantiegangers, we zien wel dat jullie het daar toppie hebben, we zijn al jaloers, maar het zal ook wel vermoeiend zijn.
    Geniet er nog van....xxx maria