Laatste dag SAPA en weer de nachttrein - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu Laatste dag SAPA en weer de nachttrein - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu

Laatste dag SAPA en weer de nachttrein

Door: Brigit en Antoine

Blijf op de hoogte en volg Brigit en Antoine

13 Juli 2012 | Vietnam, Hanoi

Even een terugblik op gisteren.
Gisteren om 8 uur ontbeten, in ons heerlijke hotel Chau Long SAPA. Daarna zijn we om 9 uur door onze gids Hay opgehaald voor een wandeltocht naar Cat Cat, een redelijk toeristisch bergdorp. Onderwerp weer veel aangeklampt door locale bewoners in klederdracht, maar dit maal alles afgeslagen. Op den duur zijn we aangekomen bij een waterval, waar we in een oude Hydro centrale een voorstelling hebben gezien van zang en dans. De wandeling daarnaar toe was geheel bergafwaarts, dan komt helaas de terugweg bergop. We waren blij dat we weer boven waren.

We hadden geluk met het weer. Immers precies op het moment dat we gingen wandelen stopte het met regenen, terwijl het de gehele nacht tropisch geregend had.

Truggekomen een lichte lunch (noodlesoup) in het ons inmiddels bekende restaurant Romana.

's Middags stond er weer een wandeling bergopwaarts op programma, echter deze hebben we gecancelled, Bas voelde zich niet lekker en ook Marloes was moe en Iris had geen zin meer om weer te gaan lopen.

Dus maar even gekaart in het restaurant en om 4 uur opgehaald door het busje om richting Lao CAI te gaan voor de slaaptrein naar Hanoi. Nog even wat gegeten in Hanoi in een restaurant en toen om een uur of 7 de trein in. In tegenstelling tot de heenreis in de slaaptrein heeft iedereen redelijk geslapen. Om half 5 vanochtend aangekomen op station in Hanoi, alwaar Chi, onze eerste gids (ook de beste) ons weer stond op te wachten. We zijn toen naar ons eerste hotel in Hanoi gebracht voor breakfast. En dadelijk op weg naar Halong Bay, volgens de boekjes een van de hoogtepunten van de vakantie, we gaan in een jonk varen in Halong Bay. We gaan het wel beleven.

Nu eerste nog even ontbijten, vlug dit verslag typen, de mobiele telefoons opladen (wat zouden we, maar vooral de kinderen zijn zonder I-Phone).

Groet uit een warm Hanoi

Antoine, Brigit, Marloes, Bas, Iris

• 13 Juli 2012 - 05:39

Anja:

Klinkt allemaal zeer exotisch en spannend.
    Ook bij ons opladers en stopcontacten tekort.ipods iphones, ipad, fototoestel etc etc.

Groet anja

• 13 Juli 2012 - 12:42

Jan En Iny De Kleijne:

Ha vakanteigangers,

Wat een beleving en indrukken in een andere wereld! Leuk!
    Dat wordt straks minimaal 2 dagen foto's kijken van beide vakanties!

De kleijntjes

• 13 Juli 2012 - 12:42

Jan En Iny De Kleijne:

Ha vakanteigangers,

Wat een beleving en indrukken in een andere wereld! Leuk!
    Dat wordt straks minimaal 2 dagen foto's kijken van beide vakanties!

De kleijntjes

• 13 Juli 2012 - 12:52

Joke En Maria:

hallo familie we hadden even gespiekt wat julie op dit moment aan het doen zijn.
    Wel apart zeg.. even vanuit Hanoi...klinkt zoooooo ver weg hhaah
    Hier alles goed, wij werken wel hahah
    Geniet er samen super van en we zien aan jullie verslagen wel hoe het met jullie gaat
    Hel dikke x van het werkvolk uit Holland...Joke en Maria

• 13 Juli 2012 - 18:50

Marcel:

Xin chào Verhoevens,

Klinkt weer erg indrukwekkend allemaal, maar ook wel vermoeiend en niet alleen voor de iPhones ;-)
    Geniet en ervaar ze daar nog, aan het weer hier missen jullie voorlopig niets.
    Groetjes aan allemaal,

Marcel, Annemarie en de kids