Bergvolk - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu Bergvolk - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu

Bergvolk

Door: Brigit en Antoine

Blijf op de hoogte en volg Brigit en Antoine

11 Juli 2012 | Vietnam, Hanoi

Na een heerlijk ontbijt vertrokken met de gids naar het dorp Taphin.Het eerste stuk met het busje . De omgeving is schitterend , regelmatig een foto moment.Rijstvelden,buffels,heel veel mooie kindjes. Opeens kon het busje niet meer verder,op de bergpas een file (3 auto 's ). De voorste kleine vrachtwagen was te zwaar geladen en kon niet meer verder. We zijn lopend verder gegaan.

Onderweg waren ook vietnamese toeristen, die graag met Marloes op de foto wilde. Onderweg veel nieuwe "vriendinnen" gemaakt, ze wilde ons graag iets verkopen. Ze zijn wel 3 kilometer met ons meegelopen in de hoop ons iets te verkopen. Uiteindelijk hebben we 2 handgemaakte schoudertassen gekocht . Een voor Bas en een voor de WC rollen thuis in te doen, ach je moet wat. De vrouwen dragen allemaal traditionele klederdracht. Marloes en Iris zijn een gewild stel hier in Vietnam. Op de markt in Hanoi zat een jongeman met zijn moeder, zezei ons dat haar zoon Iris zo leuk vond. Even gevraagd hoe oud de zoon was. Hij was 24. We hebben hem maar even verteld dat Iris 14 is. Hilariteit. Wij zijn natuurlijk in vergelijking met de Vietnamezen ook erg groot.

In het dorpje aangekomen mochten we bij een huis binnen komen kijken. Dat leven kunnen wij ons toch niet voorstellen. Lemen vloer, water uit de bergen, meerdere familie 's onder een dak. Koken op hout, dus alles zwart binnen. Wat zijn we dan verwend. Na nog een stuk gelopen te hebben, zijn we weer richting SAPA vertrokken voor een heerlijke Vietnamese lunch.

In de middag hebben we met ons vijven van een heerlijke massage genoten, daarna nog lekker gezwommen, gelezen, gegeten en nog gekaart.

De dag zit er weer op, nu lekker slapen. Leuk dat jullie ons volgen, wij vinden het ook leuk om zo wat van iedereen te horen. Jammer dat het slecht weer is in Nederland. Hier is het heerlijk, maar als we straks de bergen uit zijn is het weer vochtig en warm. Ik probeer wel een beetje van het mooie weer naar jullie te sturen.

Groetjes Brigit en de rest

• 11 Juli 2012 - 16:37

Walter:

Het weer is ongeveer zo hier dat je met de kano naar de plus moet.
    Wel leuk voor de meiden dat ze zo intrek zijn.
    Have fun

• 12 Juli 2012 - 13:18

Annemarie:

Hoi allen,
    Weer geweldige verhalen, Ik hoop dat de massage goed was. Wij moeten nog een week bikkelen, hebben nu echt geen zin meer in werken. Ik lees elke dag even wat jullie heben meegemaakt.
    veel plezier!!

• 12 Juli 2012 - 13:20

Joke:

hoi daar in het verre Vietnam Super dat jullie het zo goed hebben. Waar zijn de foto's Ga nog maar even verder genieten en we horen weer Joke Fred Doei van uit een regen achtig land

• 12 Juli 2012 - 13:39

Renee:

he familie, wel weer met zijn 5en thuiskomen he. veel plezier groetjes van john en renee