Dag 4 Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu Dag 4 Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu

Dag 4 Vietnam

Door: Brigit en Antoine

Blijf op de hoogte en volg Brigit en Antoine

10 Juli 2012 | Vietnam, Hanoi

Gisterenavond de nachttrein naar SAPA genomen. We hadden 2 compartimenten, wel luxe, want normaal is dit voor 8 personen, en wij zijn met z'n vijven. Maar. Ja het is vakantie. Zeer matig geslapen in de trein, twee jaar geleden de trein in Thailand was wel beter.

Om 5 uur vanochtend aangekomen en in een locaal restaurant een ontbijd gehad en onze nieuwe gids ontmoet, genaamd Hai, net als onze Vietnamese tuinman thuis.

Na het ontbijd na een ochtendmarkt geweest, eerst dachten we "alweer een markt", maar het was echt heel leuk en authentiek. Daarna met de boot een eind de rivier afgezakt en een locaal dorpje bezocht. Ook erg leuk.

Daarna zijn we naar SAPA gereden, een populair dorp op 1600 meter hoogte. Het lijkt een beetje op een wintersportplaats in de zomer. Ingecheckt in een prachtig koloniaal hotel. En de temperatuur op 1600 meter hoogte is perfect. 25 graden en lage luchtvochtigheid.

Na een lichte lunch in een Italiaans restaurant even een uurtje uitgerust, ter compensatie van de slecht nacht in de trein. Toen samen met de gids een wandeling in het centrum van SAPA gemaakt. Daarna even een bakje cappuchino genomen op een terras.

Terug in het hotel samen met Brigit, Bas en Iris gepoold, helaas verloren. 's Avonds een heerlijke biefstuk gehad. Zelden zo'n lekkere steak gegeten. Alleen die van Jan en Anja en Frans en Lisette in USA zal nog beter zijn.

Kortom een prachtige dag wederom. Op tijd naar bed vanavond om morgen weer fris aan de start te verschijnen, want om 9 uur komt Hai ons weer halen voor een trekking van 15 kilometer.

Groeten van Antoine, Brigit en de kids

• 11 Juli 2012 - 02:13

Lars:

Hai familie Verhoeven, klinkt zeer goed allemaal! Alleen mn moeder snapt maar niet dat je ontbijt met een d schrijft haha.

Gr vanuit de westkant van de USA!

• 11 Juli 2012 - 02:13

Lars:

Gr vanuit de westkant van de USA!

• 11 Juli 2012 - 11:30

Yvonned:

Hallo lieve mensen,

Het is leuk om te lezen dat jullie het zo fijn hebben. Leuk om op van die speciale plekken te komen.
    Hier is het allemaal goed alleen is het weer pet. Dus bruin worden lukt niet.
    Veel plezier met de trekking en groetjes vanuit Heerenveen