Safari in Krugerpark - Reisverslag uit Marloth Park, Zuid-Afrika van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu Safari in Krugerpark - Reisverslag uit Marloth Park, Zuid-Afrika van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu

Safari in Krugerpark

Door: Brigit

Blijf op de hoogte en volg Brigit en Antoine

03 Augustus 2019 | Zuid-Afrika, Marloth Park

Safari in Kruger

Vandaag met Ruwan, onze safari gids van Maqueda Lodge naar het Kruger park.
Wel even slikken, de wekker gaat om 4.15. Vertrek om 4.45 na een kop thee. Lange broeken en veel laagjes kleding aan. Wel de korte broek in de tas, want de vooruitzichten zijn perfect. Het reisgezelschap bestaat uit een jongedame (Renee) uit Perth, van 26 die alleen reist en een dame (nou ja dame) met een giga camera uit Zürich. Allebei zitten zij bij ons in de lodge.
Op de heenweg zit de jeep nog dicht, maar het waait aan alle kanten naar binnen. Ik ben blij met alle dekens die in de auto liggen. Antoine en ik hebben allebei slecht geslapen, we zitten dus knikkebollend achter in de jeep.
We moeten bij de Komati gate nog 10 minuutjes wachten voor hij open gaat, dan naar binnen over The Crocodile bridge. Voelt best lekker vertrouwd.
Op onze eerste stopplaats is het meteen raak.
We komen bij een grote boom waar een impala in hangt.
Het luipaard moest hier dus ergens rondhangen. Even zoeken, en ja, daar was hij. In volle glorie. Hij dook wel meteen weer weg.
Nog de tijd genomen en hopen dat hij weer opdook, maar hij liet zich niet meer zien.
Het vervolg tot het ontbijt was niet zo spannend. Wel op deze reis de eerste olifanten gezien. In Swaziland waren geen leeuwen en olifanten, achteraf zal blijken dat we er genoeg tegenkomen.
Na het ontbijt, om 9 uur, gaat het geweld beginnen.
We komen bij de waterplas, vol met krokodillen, nijlpaarden, met daarbovenop giga vogels, schildpadden, impala’s.
Prachtig.

Een stuk verderop staat een auto stil. Toch maar even kijken. Buffels in de struiken. Top!! Die hadden we ook vrijwel nog niet gezien.
Grote verassing, het begon te lopen en te lopen, wel 300 buffels liepen langs ons op naar de andere kant. Ongelofelijk mooi en indrukwekkend . Voor, opzij en achter ons buffels.
Na deze Afrikaanse verrassing kwamen de leeuwen aan bod. Zonnebadend op hun rug, wandelend langs de weg. In alle kleuren en maten. Prachtig om te zien.
Het mooiste waren de leeuwen bij de rivier, een stukje wandelend voor onze jeep, daarna weer heerlijk in het gras onder de boom.
Daarnaast, grazend en afwachtend wat de leeuwen doen, een kudde olifanten. Wonderbaarlijk om dit zo naast elkaar te zien.
Na nog een paar keer gestopt te zijn voor overstekende olifanten, kunnen we gaan lunchen.
Na een heerlijke curry soup. Weer verder op pad.
Eigenlijk gaan we weer richting uitgang.
We nemen een mooie afslag.
Daar zit in volle glorie een prachtig luipaard. Een kleinere uitgave dan vanmorgen.
Weer volop giraffen. Ook nog de nodige gieren gezien, die hoopten op nog een overblijvend hapje van de hyena’s. Mooi om te zien, hoe lelijk, maar eigenlijk ook zo mooi om te zien. Hele boom vol, en de rest rondom de hyena’s.
Ondertussen zijn we erg moe.
Lekker terug voor een lekker diner. Een gin tonicje, en een amarula. Er zit ook een erg leuk gezelschap in the lodge.
We kunnen terugkijken op een mooie safari dag.
Wat een ervaring. Het blijft prachtig.
Morgen een relax dag ingebouwd.

Groetjes Brigit.

• 03 Augustus 2019 - 14:01

Anja:

Zo wat het dat jullie op 1 dag zoveel dieren hebben gespot.
    Morgen lekker rustdagen. Ook lekker toch.

• 04 Augustus 2019 - 10:55

Lisette:

Leuk dat jullie zoveel dieren hebben gezien!
    Ben benieuwd hoe het met de droogte aldaar is?