De heenreis - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu De heenreis - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu

De heenreis

Door: Antoine

Blijf op de hoogte en volg Brigit en Antoine

28 Juli 2019 | Zuid-Afrika, Durban

De reis

Na ons verblijf in Terherne zijn vrijdag voor de tweede keer naar Schiphol vertrokken. Na even foutje wegwerken, ze hadden vergeten bij overboeken tickets bagage bij de boeken. In de ochtend met mijn inmiddels 'vrienden' van Cheaptickets geregeld.

Op tijd op Schiphol en een perfecte vlucht naar Frankfurt (helemaal op tijd). Lekker gegeten op Schiphol, dit ter vermijding van vliegtuigvoedsel wat straks geserveerd gaat worden.
We trokken wat op met een ander gezin dat dezelfde eindbestemming had. Samen hard rennen in Frankfurt, want we hadden beperkte overstaptijd (uur en 10 minuten) maar natuurlijk douane, security, en een heel eind lopen. Maar ging allemaal voorspoedig. Prima vlucht....heerlijk geslapen....op tijd in Johannesburg.

In Johannesburg naar de South African ticket Office zo werd het ons in Nederland geadviseerd door zowel SAA en Cheaptickets. De onvriendelijke man aldaar kon ons niet helpen. Dus weer bellen met Cheaptickets, zij zou met een voorstel komen. De vraag was heel simpel, de terugvlucht 2 dagen naar achter verzetten, zodat we de volle 10 dagen hier hadden. Marc zou voor mooi programma zorgen.

Auto huren en op weg naar St Lucia. Toch nog maar even naar Cheaptickets gebeld, na 5 uur. Komt die dame met voorstel om de vluchten te wijzigen, voor een totaalprijs van maar liefst 1600 euro. Totaal ridicuul. Alleen maar wijzigen. Dit voorstel dus afgewezen en gezegd dat ze met wat beters moeten komen.

Rond 4 uur waren we bij de B&B in St Lucia. Een wat ouder maar mooie huis: grote huiskamer (groter dan bij ons thuis), bar, keuken, zwembad, 3 slaapkamers, 3 badkamers.
Ingecheckt en even naar de lagune gereden, en ja daar lagen ze de Hipo's.
Daarna lekker eten. Iris had getrakteerd, dat vonden we natuurlijk super en dus nergens naar gekeken qua prijs.... Haha. Super gegeten, vis, voor samen nog geen 60 euro. Qua eten is Zuid Afrika goed en niet duur.
Terug naar onze B&B, met z'n drieën een spelletje gedaan en lekker slapen.

We gaan zo ontbijten en dan hebben dan een boottour geboekt. We zijn benieuwd.

Groetjes Antoine

• 28 Juli 2019 - 06:58

Renee:

hopelijk wordt het een prachtige vakantie na deze vervelende start
    groetjes John en Renee