Full day safari in Swaziland - Reisverslag uit Siphofaneni, Swaziland van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu Full day safari in Swaziland - Reisverslag uit Siphofaneni, Swaziland van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu

Full day safari in Swaziland

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Brigit en Antoine

02 Augustus 2019 | Swaziland, Siphofaneni

Onze eerste nacht in de wildernis is overleefd, vandaag staan er maarliefst 3 safari’s op het programma. We beginnen met een wandel safari, hierbij wordt vooraf al verteld dat we de dieren als rhino’s ontlopen, deze zijn gevaarlijk. Onze gids kan interessante feitjes vertellen over poepsoorten, insecten en kleine dieren, meer komen we in het begin eigenlijk ook niet tegen. Maar dan ziet onze meester spotter (ik) het dier, een giraf. Wanneer weer naartoe lopen zien we dat er een groep van 6-7 staat met kleintjes erbij, heel indrukwekkend om daar zonder auto zo langs te staan. Na Deze mooie wandeling keren we terug na het kamp waar we lekker gaan ontbijten, niet geheel in rust want om ons heen zijn continu bush Chickens die ons eten willen stelen.

Na het ontbijt gaan wel chillen in ons huisje en maken we ons klaar voor gamedrive 2. Hier komen we wederom een hoop rhino’s tegen en onze eerste zebra. Verder is dezelfde gids mee als in de ochtend en hij kan alles vertellen en halen uit de voetsporen van dieren, leuk om te horen. Een hoop info rijker keren we terug naar het kamp waar een lekkere lunch op ons staat te wachten. Die we moeten delen met zo’n 27 mega luidruchtige en fotomakende taiwanezen. Zij maken letterlijk een uur foto’s van elkaar, het eten, het personaal, zichzelf en vgm stiekem ook van ons. Leuk vermaak voor ons tijdens deze lekkere lunch.

Na een paar uur chillen zijn wij klaar voor game drive 3, terwijl we hard hopen dat we niet bij de luidruchtige Taiwanezen in de auto zitten. Gelukkig is dat niet zo. We gaan weer rond en zien giraffen, rhino’s maar ook een paar hippo’s. Naast de dieren zagen we ook andere opvallende verschijnselen, 2 wagens vol Taiwanezen die met zijn alle mega enthousiast synchroon zwaaien wanneer we langs komen, en die bij elke beweging can een dier gaan juichen (super handig dus, not). Verder wederom veel interessante feitjes, en we gaan voldaan naar het kamp waar een lekkere maaltijd oo ons staat te wachten.
Deze maaltijd wordt afgesloten met een traditionele Afrikaanse dans door het personeel, bijzondere manier van dansen maar super leuk om te zien. Lekker vroeg gaan we weer ons bedje in voor morgen de laatste game drive!

Groetjes Iris

• 03 Augustus 2019 - 07:37

Anja:

Leuk hoor Iris.
    Van safaries kun je nooit genoeg krijgen.
    Leuk om jullie verhalen te lezen.