Whale watching @ St.Lucia - Reisverslag uit Mkuze, Zuid-Afrika van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu Whale watching @ St.Lucia - Reisverslag uit Mkuze, Zuid-Afrika van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu

Whale watching @ St.Lucia

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Brigit en Antoine

29 Juli 2019 | Zuid-Afrika, Mkuze

Vandaag zijn we aanbeland bij dag 2. Op ons programma stond een walvissen tour, we gaan met een bootje op het water en hier hopelijk veel walvissen spotten. Het zou natuurlijk raar zijn, als dit wel in 1 keer goed geregeld is, dat is het dan ook niet. Als we aan het ontbijt zitten, ziet papa heel scherp dat op onze tickets ‘croc and hippo tour’ staat. Dit hebben we niet geboekt, en gaan we morgen al doen in mkuze. We gaan snel met de eigenaar van de lodge naar het boekings centrum, de mensen daar hebben volgensmij te doen met ons door onze pech vakantie en zorgen dat we met zijn 3en bij een boot kunnen aansluiten waar eigenlijk nog maar 2 plekken waren. Wij heel blij!

De walvis tour was pas om 1 uur, dus zijn we de stranden van st. Lucie afgeweest, deze zijn hartstikke mooi, schoon en totaal niet toeristisch! Leuk om te zien dat er een schoolkamp was, in uniform (leek op een pinguïn van afstand) die met zijn alle de stranden kwamen opruimen.

Het is 1 uur, eindelijk mogen wij op de boot! We schijnen nat te worden, dus laten we onze schoenen achterwege (aangezien ik maar 1 paar bij heb, zo minimalistisch als ik ben). Onze tassen, foto camera’s en telefoons worden onder in de boot gelegd en we krijgen een mooie regenjas aan (maat xl en kapot, paste prima dus...) met daarover een reddingsvest. Oké we mogen, we krijgen de instructie om te gaan zitten en met beide handen vast te houden en voeten op de grond. Het waait hard dus de golven en de branding zijn heftig. We gaan van start en meteen was duidelijk én waarom je met 2 handen moest vasthouden, én waarom me schoenen thuislaten een goed plan was. Mega golven, die rechtstreeks in de boot kwamen zorgen dat we meteen doorweekt waren en niks meer zagen (zout in je ogen, en zonnebril compleet nat). Maar gelukkig scheen de zon, en was het niet mega koud.
We zijn denk ik 5km de zee in gevaren, maar zagen nog niks. Toen gingen we langzaam verder en verscheen de eerste walvis, wat een mega ding. We zagen in eerste instantie vooral de bovenkant van de beesten met de vinnen omhoog komen en pas later kwamen ze echt dichtbij en begonnen ze uit het water te springen, heel gaaf om te zien.
Toen de tijd er bijna op zat, keerde de boot om richting land te gaan. Daar kregen we de bonus show, walvissen die overal om ons heen opsprongen en steeds dichterbij kwamen, we waren helemaal content en zijn richting strand gevaren.

Eenmaal terug in het dorp zijn we op blote voeten naar de auto gelopen, onderweg een handdoek gekocht en hebben ons bij re auto een beetje omgekleed. Lekker zoutig zijn we in de auto gegaan richting mkuze.

Na 1,5 uur rijden kwamen we hier aan in een heel mooi resort, de omgeving hebben we nog niet gezien want het was te donker. Onze kamers zijn super, en we hebben genoten van het lekkere avondeten en de avond afgesloten met een lang potje skip-bo. Moeders is de winnaar deze keer, ik won gister. Papa staat dus voor nu met 1-0 achter :p

Iris

• 29 Juli 2019 - 10:33