Op weg naar Swaziland - Reisverslag uit Siphofaneni, Swaziland van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu Op weg naar Swaziland - Reisverslag uit Siphofaneni, Swaziland van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu

Op weg naar Swaziland

Door: Antoine

Blijf op de hoogte en volg Brigit en Antoine

02 Augustus 2019 | Swaziland, Siphofaneni

Dag 4: naar Swaziland

Voor Afrikaanse doen uitgeslapen, om half 8 op. Ontbijt.
Toen maar weer een bellen met mijn vrienden van Cheaptickets. Gisteren had ik immers per E-mail bevestigd dat we 6/8 terug zouden gaan. Marc had voor de laatste 2 dagen ook wat leuks geregeld.
Dikke ruzie gemaakt met die call agent, moesten we gisteren nog 212 pp bijbetalen, nu was dat 930 euro. No way. Allen ticketwijziging. Met mijn inmiddels vriend bij SAA gebeld, volgens kon het voor 140 pp. Na veel discussie is dit ook gelukt, denken we nu.

Op weg naar Swaziland. Zeer voorspoedige reis. Even in een locaal dorpje wat drinken, en om 14.15 waren er op de plek waar we om 16.00 zouden worden opgehaald. In deze 7 kwartier veel kindjes die vroegen om eten en snoep. Toch maar gedaan en ballonnen uitgedeeld door Iris.

Om 16.00 kwamen ze ons halen, met de auto het Mkhaya Game Reseve in, waar we de auto bij een boerderij gingen parkeren. Allemaal een rugzakje spullen mee voor de komende 2 dagen. Na het inpakken direct safarivoertuig en onze eerste gamedrive. Ongelofelijk, na 2 minuten al de eerste neushoorns. We zien er tijdens deze drive wel 15. Ook krokodillen en nijlpaarden. Rhino's en hippo's.

Na 2 uur gamedrive komen we bij ons kamp, lekker warm handdoekje. En. Aar ons huisje, allemaal open, geen electriciteit, olielampen, slapen in open natuur. Prachtig.
Na opfrissen wordt diner geserveerd. Heerlijk, 4 gangen vergezeld van heerlijke wijn. Alles gekookt op open vuur.
Na een spelletje regenwormen, war Iris natuurlijk weer wint op tijd naar bed, rond 21.30. Immers om 5.45 worden we volgende met koffie en thee gewekt voor wandel safari, ofwel bushwalk.

We zitten midden in de bush, dys geen electriciteit, slechts een beetje zonne energie. Ook geen WiFi, dus twee dagen geen whapsapp of email. Op zich prima, al weten we dus niet op het met onze vluchten goed is gekomen. Marloes heeft voor ons betaald, die 420 euro. Wij konden dat niet, we hadden geen random reader bij ons. Ook weer iets geleerd.

Nu lekker slapen en morgen vroeg op.... eerste wandel safari en dan 2 game drives.

Groeten
Antoine