Start van de vakantie: doffe ellende - Reisverslag uit Terhorne, Nederland van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu Start van de vakantie: doffe ellende - Reisverslag uit Terhorne, Nederland van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu

Start van de vakantie: doffe ellende

Door: Antoine

Blijf op de hoogte en volg Brigit en Antoine

25 Juli 2019 | Nederland, Terhorne

Dag 1 : een grote teleurstelling

Vandaag zouden we rond 2 uur in onze lodge in St Lucia zitten.
Helaas: gisteren is een kwartier voor vertrek onze flight gecancelled.
Met nog 300 andere vluchten. Er was een storing in het fuel system in Schiphol.

Sinds gisteren 5 uur ongeveer 8 uur getelefoneerd met: cheaptickets, Lufthansa, Schiphol, South African Airways, verzekeringsmaatschappij, Marc Schoon (onze reis agent). In totaal ongeveer 8 uur gebeld, waarvan 6,5 uur in 'wacht gehangen'.
Immers onze zorgvuldig voorbereidde reis moet compleet opnieuw vorm gegeven worden, en al het een beetje kan zonder teveel extra kosten.
Wat is nu wel geregeld: nieuwe vluchten : morgenavond via Frankfurt naar Johannesburg. Twee risico's: gaat deze vlucht morgen en lukt overstap in Frankfurt. Er mag niets tegen zitten.
Ook is onze doorvlucht door Marc twee later gezet, eigenlijk gewoon nieuwe vlucht want de originele krijgen we niet terug.
Onze lodge moet 2 dagen gecancelled, onduidelijk wat we moeten betalen, excursie Walvissen trip moet wordt gerescheduled. Ook onze huur auto moet 2 dagen later.
Marc regelt dit allemaal, super gozer.

Ook Ronald Verheijen, onze verzekeringstussenpersoon denkt goed mee, en het ziet er naar uit dat we schadevergoeding krijgen, na de vakantie verder regelen.

Waar we nu mee bezig zijn is het verzetten van de terugreis. Anders wordt verblijf in Zuid Afrika erg kort. Dit is doffe ellende: South African, Lufthansa komen er samen niet uit terwijl er voldoende vluchten op 6/8 zijn vanuit J'burg naar A'dam.
Komt er kortweg op neer dat we dat tegen extra kosten zelf lokaal moeten gaan regelen. Weet dus nog niet of dit gaat lukken.

Puinhoop op Schiphol was compleet. Geen informatie, rijen tot wel 1 kilometer (waar ik dus niet in ga staan.... nutteloos). Counters worden gesloten ondanks wachtende mensen, personeel gaat gewoon naar huis, restaurants gaan gewoon dicht.
Dus om 22 uur zonder eten en drinken terug naar de auto. Wat nu?

Besloten om naar onze huisje in Terherne te rijden, hier hebben we vandaag een heerlijke dag, bloedheet, maar lekker zwemmen de hele dag. Kristel en Bas zijn er , die werken hier allebei 'thuis'. Hebben ze ook echt gedaan vandaag.
Dus gezellig en heerlijk weer en dadelijk lekker eten met z'n allen. Kan Iris vandaag toch lekker spelletjes doen.

Was een enerzijds stressvol vandaag, anderzijds wel genoten hier vandaag. We hebben ook een topplekje.

Morgen naar Schiphol.... op hoop van zegen.

O ja: nog vergeten dat we wat moeten regelen met onze reservering op P3. Loopt hij nog, wat ingeval we 2 dagen later zijn. Is onze laatste zorg.

Kortom we hadden een andere start van onze vakantie bedacht.

Maar we gaan niet bij de pakken neerzitten. We gonna Enjoy Evert day.

Groet Antoine