Onderweg naar Onguma Private Parc - Reisverslag uit Namutoni Gate, Namibië van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu Onderweg naar Onguma Private Parc - Reisverslag uit Namutoni Gate, Namibië van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu

Onderweg naar Onguma Private Parc

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Brigit en Antoine

02 Augustus 2016 | Namibië, Namutoni Gate

Vandaag op eigen gelenheid door Etosha op weg naar Onguma private parc.

We zijn vandaag om half 8 opgestaan om te ontbijten om vervolgens met onze eigen auto door Etosha te rijden en weer een poging te doen om het luipaard te spotten. Konden we eindelijk uitslapen, (lees: half 9), is iedereen lekker op tijd wakker. Bij de gate zijn we eerst even gestopt om ballonnen en andere dingen aan kindjes van vrouwen met blote tieten te geven, welke er allemaal erg op gebrand waren om zoveel mogelijk spullen te krijgen. De vrouwen hadden dreadlocks met klei en hangtieten tot op hun knieën. Toen we wegliepen kwamen de mobieltjes uit de tassen, een beetje jammer.

Eenmaal het park ingereden was het eerste wat we tegen kwamen een drietal leeuwinnen en een leeuw. Nog geen 5 minuten later werd de weg versperd door een aantal overstekende olifanten. Vervolgens zijn we zelf verder gereden langs waterpools om nog wat wild te spotten. Bij een van de waterplassen kwamen we meerdere kuddes olifanten tegen welke lekker aan het badderen waren in het water. Zeker 75 olifanten, groot klein jong en oud. Ongelofelijk impressive. Daarna zijn we verder gereden om te lunchen. Helaas was het niet echt mogelijk om een broodje te eten op de enige plek in het park waar gegeten kon worden. Alweer een buffet zagen we niet echt zitten. Daarom hebben we zelf maar in de hitte (32 graden) met de open achterbak onze boterhammetjes gesmeerd. Ook lekker !

Vervolgens zijn we verder gereden richting Onguma private park, waar we onderweg nog een paar waterholes hebben aangedaan waar we veel soorten dieren bij elkaar aantroffen. Intussen al bijna de gehele big five gespot, alleen de Leopard ontbreekt uiteraard nog. We hebben wel al 8262946 keer gedacht dat we 'm in een boom zagen zitten maar tot nu toe alleen vogels, vogelnesten, boomknoesten en schaduwen aangetroffen. Eenmaal aangekomen bij de Lodge werden we naar onze huisjes geleid. De huisjes zijn ongelofelijk mooi en liggen midden in het park. Je mag hier niet in je eentje rondlopen en moet dan ook s'avonds mer de auto naar het avondeten rijden. Buiten de huisjes staan waterbakken, waar kleine steenbokken af en aan lopen. Antoine en Brigit hebben naast een gewone badkamer ook nog een buitenbadkamer met zowel bad als douche. Al met al weer een prachtige locatie.
We hebben zojuist heerlijk gegeten, lekker een soepje, eland biefstuk en chocolade mousse na. Gelukkig een keer geen buffet in een prachtige ambiance.

Marc Schoon had gelijk, dit is echt een top locatie. We hebben in ons leven veel gezien, maar deze staat in de top 10 ever en de mooiste tot nu toe deze vakantie.
Morgen een lekker rustig dagje, even geen safari, komt daarna weer.

Groetjes Bas (met aanvullingen van Marloes)

• 02 Augustus 2016 - 20:50

Antoine:

Top verslag Bas

• 02 Augustus 2016 - 21:58

Richard Poelen:

Gaaf avontuur! Super gedetailleerd reisverslag Bas (en Marloes)

• 03 Augustus 2016 - 13:22

Anja Jacobs:

Goed verslag Bas (Marloes). Erg leuk om jullie belevenissen te lezen. Ik hoop dat Marloes zich weer wat beter voelt. Wij vertrekken over een uurtje vanuit Mook. Ben benieuwd of de reis voorspoedig gaat verlopen met alle controles en stakingen. Veel plezier nog.

• 04 Augustus 2016 - 22:15

Jessica:

Wat een leuk verslag bas! En geniet allemaal van de mooie stek en de rustdag! Groetjes JES en de rest