Botswana, Kasane - Reisverslag uit Kasane, Botswana van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu Botswana, Kasane - Reisverslag uit Kasane, Botswana van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu

Botswana, Kasane

Door: Brigit

Blijf op de hoogte en volg Brigit en Antoine

09 Augustus 2016 | Botswana, Kasane

De bedoeling was 7 uur ontbijt . Oeps, Antoine en ik hadden de Namibische tijd aangehouden en ze gebruikte in deze Lodge de Duitse tijd. Wij werden wakker gemaakt door Marloes. Gauw koffer inpakken en aankleden. Na het ontbijt afscheid genomen van deze mooie Lodge met leuke mensen . Op naar Botswana.
Na een prima rit over verharde wegen kwamen we bij de grens. Marc had ons gewaarschuwd dat dit enige tijd in beslag kon nemen. De eerste hurdle: Immigration Namibië uit, ging prima. De tweede ook, stempel op alle auto papieren. Botswane in, eerste loket Immigration en tweede loket Customs gingen ook prima. Duurt allemaal even met alle toeristen in een klein benauwd hok, maar gelukt. Dan denk je, we kunnen . Helaas ...... Onze auto, die we meteen bij aankomst in Kasane (een uur nog te rijden) in zouden leveren, had een registratie die maar tot 31 juli geldig was. Antoine moest mee voor een bekeuring. Marloes ook gauw mee, maar helaas haar charmes konden het niet afwenden. Na betaling van de bon inclusief wat smeergeld gauw verder.
Bij de car rental van Bidinvest werden we opgehaald door Simo en naar ons onderkomen gebracht. Dit keer geen luxe, maar een eenvoudig, maar prima onderkomen in Kasane. Masikiru Self Catering. Meteen na aankomst en het droppen van de bagage, op weg naar het centrum voor een lunch bij KFC . Heerlijk een keertje fastfood . In Kasane word de finale van de sterkste man ter wereld opgenomen. Moesten we toch even naar kijken . Klerenkast Vikingen leken het wel, behaarde bebaarde , mannen in hempjes bbbbrrr.
Daarna riviercruise . In een woord, alles overtreffend!!! Samen met drie andere Nederlanders in een snel bootje, Kris kras over de rivier. Ik overdrijf niet als ik zeg dat we wel tweehonderd olifanten , tientallen nijlpaarden, visarenden, krokodillen , apen en ik weet niet hoeveel andere dieren hebben gezien, op drie meter afstand in vele gevallen. Ongelofelijk. Na een mooie zonsondergang terug . Nog even lekker een klein hapje gegeten ( nog vol van de kip) en daarna naar ons huisje . Simo heeft voor ons een giga hoeveelheid aan ontbijtspullen neergezet (we hebben een keuken) we kunnen er wel een week van eten . Lekker koffie gemaakt en olympische spelen gekeken (eerste keer TV in 2,5 week) en daarna naar bed . Morgen de hele dag gamedrive. Benieuwd wat dat ons brengt.

Groetjes Brigit

• 09 Augustus 2016 - 13:48

Emmy Bijman:

Hoi kunnen jullie hier nog wennen straks. Maar zo
    te lezen een prachtige reis , genieten maar.

Emmy