Etosha Safari lodge bij Etosha National Parc - Reisverslag uit Okaukuejo, Namibië van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu Etosha Safari lodge bij Etosha National Parc - Reisverslag uit Okaukuejo, Namibië van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu

Etosha Safari lodge bij Etosha National Parc

Door: Antoine

Blijf op de hoogte en volg Brigit en Antoine

01 Augustus 2016 | Namibië, Okaukuejo

Na het verblijf in de de Middle ode Nowhere op weg naar de safari belevenissen. De eerste twee dagen verblijven we in Etosha Safari Lodge, 10 km buiten de Anderson Gate van het Etoshe NP.
We hebben een prima reis gehad, waarvan 75% weer eens op een verharde weg, heeeeel plezierig in vergelijking met de gravel roads waar in Namibië 80% van de wegen uit bestaat.

Om een uur op 2 aangekomen bij de Lodge, een grote maar luxe Lodge. Na het inchecken even een hoop verslagen posten, Immers weer een werkend WiFi, en daarna lekker aan het zwembad gerelaxed. Beetje gelezen. Toen geborreld op het terras waar we uitzicht hadden over de Savanne. Links en rechts wat dieren gespot vanaf het terras.
Daarna safari voor morgen geboekt en lekker gegeten. Tijdens het diner komt onze gids van morgen Dawid zich nog even voorstellen en een briefing doen.
Op tijd naar bed in ons prachtige huisje.

Vandaag half 6 opgestaan want op 6 uur ontbijt en om 6.30 uur de safari auto in. Het was erg koud in de ochtend, dus de dekentjes in auto kwamen van pas. Op tijd derhalve het park in. Al tijdens het eerste uur hadden we leeuwen, olifanten, giraffen en neushoorns gespot, naast zeer vele springbokken en Oryxen.
Met name bij de waterholes was veel wild.
Na de koffiepauze weer opnieuw de auto in en naar de meest westelijke waterhole. Hier troffen we 5 leeuwenwelpen aan en honderden andere dieren: zebra, wildebeest, oryx, kudu, etc. hier wel anderhalf uur staan kijken, ongelofelijk indrukweekend, voornamelijk de aanvalspogingen van de Leeuwen op de andere dieren.

Tijdens de lunch aan een waterhole (Dawid had lunchpakketten bij zich) genoten van een vijftal olifanten. Daarna weer opnieuw de auto in.
In de middag opnieuw leeuwen, olifanten, jakhalzen en neushoorns gespot. De Kers op de pudding werd bewaard tot het laatste waar we twee neushoorns zagen in een poging om nieuwe kleine neushoorntjes te maken. Wat een prachtig schouwspel.

Daarna terug naar de lodge, we hebben genoten van een prachtige safaridag met als Enige minpuntje dat Marloes zich niet helemaal lekker voelt.
Lekker gegeten en dadelijk nog een spelletje doen.

Groetjes
Antoine en family