Etendeka, een dag in de natuur - Reisverslag uit Hentiesbaai, Namibië van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu Etendeka, een dag in de natuur - Reisverslag uit Hentiesbaai, Namibië van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu

Etendeka, een dag in de natuur

Door: Antoine

Blijf op de hoogte en volg Brigit en Antoine

31 Juli 2016 | Namibië, Hentiesbaai

Etendeka: een dag in de natuur

Vandaag vroeg opgestaan, ontbijt om 6.30 uur. Daarna de open wagen in op weg naar een 4 uur durende ochtend wandeling. Brigit ging helaas niet mee, risico in verband met haar zweepslag te groot.
Samen met onze gitzwarte maar uitstekende gids op pad, onderweg spotten we wat wild maar we krijgen met name uitleg over de aanwezig fauna. Heerlijk zo'n ochtendwandeling. Om 11 uur weer terug waar we even in de zon gaan zitten.

Om 12 uur lunch en daarna heerlijk Siësta. Lekker voor de tent een boek lezen en natuurlijk de Bucket shower uitproberen, ongelofelijk simpel maar heel functioneel.
In deze Lodge gaat alles of Solar (zonne energie): waterput, tentverlichting, warmwater, WiFi ( al deed die het gisteren en nu niet goed), in het hoofdgebouw werd er maar 250 stroom verbruikt, werkelijk terug naar de natuur, thanks to zonnecellen.

Na de Siësta weer op pad voor een Tour in de open auto, en veel wild gespot: olifanten, giraffen, zebra's, steenbok, springbok, eekhoorns, etc, etc. Voor het echte grote wild moeten we nog een dag wachten, dat gaan we aantreffen in Etosha NP, waar we morgen heen gaan. Jawel weer om 6.30 uur ontbijt. Maar opzich in dat vroege opstaan geen probleem, we liggen er immers - vaak moe - 's Avonds vroeg in.

Na het wederom eenvoudige maar heerlijke diner hebben we sterren gekeken met een super telescoop, Jupiter, Mars en Saturnus waren ongelofelijk goed te zien.

Allemaal balen dat de WiFi het de hele dag niet deed, maar dat zien we morgen wel weer.

Groetjes
Antoine