Dag 2 Bagatelle Kalahari Game Ranch - Reisverslag uit Mariental, Namibië van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu Dag 2 Bagatelle Kalahari Game Ranch - Reisverslag uit Mariental, Namibië van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu

Dag 2 Bagatelle Kalahari Game Ranch

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Brigit en Antoine

26 Juli 2016 | Namibië, Mariental

Vandaag is de tweede dag op de Bagatelle Kalahari Game Ranch. Na een heerlijk ontbijtje hebben we een rustige ochtendje op de planning. De zon schijnt dus we gaan even lekker in de zon zitten en een boek lezen en een spelletje doen. Als we voor onze huisjes zitten krijgen we bezoek van een nieuwsgierig springbokje. Hij snuffelt aan iedereen z'n schoenen en likt aan het boek van Marloes. Blijkbaar zijn er andere gasten ooit minder goed vanaf gekomen want iemand heeft stukken tuinslang om de uiteinden van zijn horens gedaan. Levensgevaarlijk, dat wild hier. Ook zitten er rondom het hoofdgebouw een hele hoop schattige stokstaartjes.

Smiddags doen we een drive. Met een súper gezellig Duits gezin zitten we in een grote jeep. Onze chauffeur, Felix, vind alles prachtig, vooral als hij over een duin crosst en iedereen bijna uit de jeep valt. Stiekem is vaders wel jaloers, die zou maar wat graag in standje fourwheeldrive over de duinen crossen. We zien veel springbokken, wildebeesten, giraffen en een paar vossen. De jeep crosst door naar een enorm afgebakend gebied waarin twee cheeta's zitten, waarvan er eentje de exotische naam Rolf heeft. De cheeta's zijn bejaard en worden iedere dag gevoerd. In hun afrastering komen veel springbokken en ander kleiner wild, maar ze zijn intussen te lui om zelf te jagen. Terwijl ze gevoerd worden mag je ze aaien. Marloes vind het zielig maar bas en iris wagen wel een poging. Qua vacht zijn het alles behalve aaibare poesjes, al blijven ze netjes staan terwijl ze geaaid worden. Na een tijdje zijn ze er klaar mee en sjokken ze er weer vandoor. Als afsluiting van de drive is er een sundown borrel. Alle deelnemers aan de drive en de paardrij club zijn aanwezig. Één paard komt alleen terug; zijn berijder mocht nog wat extra calorieën verbranden en het hele eind teruglopen nadat ie van z'n paard gegooid was.

Na de nodige gin tonics gaan we weer terug naar het hoofd gebouw waar we gaan eten. Springbok en kudu biefstuk van de braai, met wat salades en groenten erbij; heel goed verzorgd allemaal. Als toetje een heeeeerlijke chocolade mousse. We spelen nog even een spelletje en daarna kijken we nog even naar buiten naar de sterren. Echt ongelofelijk hoeveel sterren je kunt zien als er amper licht in de omgeving is. Aangezien we in het hoofdgebouw bijna bevriezen gaan we terug naar de kamer, waar de stroom zo'n drie keer uitvalt. De temperatuur daalt snachts tot min 3, dus met drie dekens en een skipak je bed in is geen overbodige luxe.

Groetjes Marloes