Zambia op naar de Victoria Falls - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu Zambia op naar de Victoria Falls - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu

Zambia op naar de Victoria Falls

Door: Antoine en Brigit

Blijf op de hoogte en volg Brigit en Antoine

11 Augustus 2016 | Zambia, Livingstone

Gisterenochtend rond half 9 vertrokken uit Botwana. Simo kwam ons ophalen in zijn busje. Op naar de grens. Op het vierlandenpunt: Namibië, Botswana, Zimbabwe, Zambia even een groepsfoto gemaakt. Toen het grensritueel, inclusief kopen van visa voor Zambia. Een duur grapje: 50 dollar pp, maar dat wisten we van de voren, we hadden ze al gekocht op Schiphol.

Er stond een busje voor ons klaar die ons naar ZigZag lodge brachten in Livingstone. Een eenvoudige maar gezellige lodge, veel jongelui, erg gezellig en je kon er ook nog heerlijk eten. De kon de eenvoudige kamers compenseren.
Even gelunched en toen lopende naar Down Town Livingstone, drie kwartiertjes wandelen. Daar wat rond gekeken en en weer terug gewandeld. Toch wel een aparte ervaring, zo rondlopen als een van de weinige blanken . Trekt altijd weer veel bekijks !Mocht je al het idee hebben om hier iets leuks aan kleding,schoeisel oid te kunnen scoren . Now way. Alles is uit het jaar nul, of in de meest aparte kleuren. Wel nog even een heerlijke iced coffee gedronken op een van de weinig aanwezige terrassen die Zambia rijk is.
Even opfrissen en op naar het zeer luxueuze Royal Livingstone resort om te dineren. Na van de Sunset genoten te hebben onder genot van een Gin Tonic (onze nationale drank afgelopen weken) kwamen we er achter dat er kledingvoorschriften zijn en dus moest Bas weer per taxi terug naar de lodge om zijn korte broek voor een lange uit te wisselen.

Super luxueus diner genot, met onder andere Crocodil. Smaakt naar kip.
We kwamen er hier achter dat Bas kleding kwijt is, of gestolen maar ik denk gewoon ergens vergeten, 2 lange broeken, blouse en een trui. Tot overmaat van ramp kwam Bas er 10 minuten later achter dat hij 2 dagen geleden ook zijn telefoonhoesje inclusief bankpasje en rijbewijs in ons Toyota hadden laten liggen. Lijden een last. Paniek in de tent, want komende maandag gaat hij per auto met Kristel naar Kroatië. Balen, scenario's bedenken, shit shit shit. Toch maar gaan slapen en volgende ochtend verder denken.

Vanochtend gebeld naar Bidvest (auto verhuur bedrijf) en gevraagd of ze zijn hoesje gevonden hadden, en ja hoor dat hadden ze.
Maar hoe dat op tijd hier te krijgen, van Botswana of misschien alweer Namibië naar Zambia, en het moet vandaag want morgen vliegen we.
De eigenaresse van de Lodge kwam met de oplossing, klanten van haar komen vandaag vanuit Kasane (Botswana) naar Livinstone (Zambia). De man van Bidvest zou het bij een travelagency afgeven en die zou het aan deze mensen meegeven.

Nog wat heen en weer gebeld, en toen toch maar naar de Victoria Falls vertrokken. Tien minuten met de taxi. Hier twee uur genoten van dit adembenemende schouwspel. Hoewel het droog is toch genoten van deze prachtige watervallen. Zie foto's, die zeggen veel meer dan woorden.
Op de terugweg werd er bij Iris nog een flesje limonade afhandig gemaakt door een baboon (baviaan). Lachen en Iris schrikken !

Terug bij de Lodge na de lunch wat gerelaxed en nog steeds geen spullen voor Bas. Om half 6 kwam de verlossing, de eigenaresse had het goed en haar klanten hadden de spullen van Bas bij zich. Wat was hij blij.
De spullen zijn inmiddels ingepakt en dadelijk lekker eten hier in de Zigzag Lodge.

Dit was voorlopig het laatste verslag, als ik zin heb schrijf ik als ik thuis heb nog een epiloog. Dan overal de goede foto's bij doen en dan maken we voor ons zelf een mooi boek van.

Bedankt voor het lezen van onze prachtige ervaringen. Geweldig om dat met het gezin te doen.

Groetjes Bas, Iris, Marloes, Brigit en Antoine