Caprivi strip, prachtige Nkasa Lupala Lodge - Reisverslag uit Sangwali, Namibië van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu Caprivi strip, prachtige Nkasa Lupala Lodge - Reisverslag uit Sangwali, Namibië van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu

Caprivi strip, prachtige Nkasa Lupala Lodge

Door: Brigit

Blijf op de hoogte en volg Brigit en Antoine

07 Augustus 2016 | Namibië, Sangwali

We zijn om 9.00 vertrokken uit Popa Falls . Afrekenen met de pin blijft erg lastig , gelukkig uiteindelijk toch gelukt . We hadden in het begin van onze vakantie redelijk wat geld gepind. Op aanraden van Marc ook dollars. Achteraf een goede zet, want cash geld pinnen is heel lastig. Als er al een ATM is, dan zijn ze eigenlijk altijd leeg of gewoon kapot.

Vandaag een korte rit van ongeveer 3 uur. Een mooie rit ook . Onderweg ontzettend veel dorpjes gepasseerd. De meeste van nog geen 10 rieten huisjes met een omheining. Soms iets grotere met een schooltje, clinic, en een barretje, of iets wat daar voor door gaat. Voor we van de hoofdweg afgingen nog even bij een tankstation gestopt, zodat we even naar het toilet konden en misschien pinnen. Helaas deze ATM was ook 'out of order'. Kwamen nog een paar Belgen tegen met panne, en ook de Nederlanders die gisteren bij ons op de boat cruise zaten. Even gewisseld van chauffeur, zodat Antoine wat makkelijker foto's kon maken. Er is ook zoveel te zien onderweg. Het echte Namibische leven ging aan ons voorbij, in als z'n eenvoud. Op een gegeven moment stak er een hele kudde olifanten over. Het blijft geweldig en indrukwekkend om te zien. Oud en jong door elkaar. Nog een paar keer moeten stoppen voor koeien en geiten die overstaken.

Uiteindelijk aangekomen bij de juiste afslag . We reden door een authentiek dorp op weg naar onze Lodge. Over een weg waar je alleen met een 4x4 mocht maar ook kon rijden. Ik reed, toch wel een beetje griezelig zo'n slippery Road met hobbels en allemaal los zand. Vlak voor onze Tented Lodge stond een kleine kudde olifanten. Geweldig om dat zo dicht bij te zien. 10 tenten midden in de natuur, met een eigen terrasje , vanwaar ik nu ook dit verslag type. We hebben na een eenvoudige, lekkere lunch , nog een Bushwalk gedaan. Heerlijke wandeling met de olifanten, kudu's , wrattenzwijnen en diverse andere dieren in het vizier.

Voor het diner konden we nog net even lekker douchen. Heerlijk schoon aan t diner gezeten, wat ook zeer smakelijk was. Morgen weer een nieuwe dag . Nu rookt Toine nog een sigaartje op ons terras met uitzicht op de Bush en de gigantische sterrenhemel . Zo meteen lekker slapen.

Groetjes Brigit

• 07 Augustus 2016 - 21:19

JES:

Weer een leuk verslag Brigit ! Wat een leuke afwisselende trip hebben jullie gepland! Gr. JES en de rest