Graskop - Reisverslag uit Graskop, Zuid-Afrika van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu Graskop - Reisverslag uit Graskop, Zuid-Afrika van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu

Graskop

Door: Antoine

Blijf op de hoogte en volg Brigit en Antoine

24 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Graskop

Een kort verslag van deze dag, al is hij nog niet afgelopen.
Vanochtend om een uur of 8 opgestaan en daarna ontbeten. Toen heb ik helaas even een dokter moeten bezoeken omdat ik wat uitslag had. Deze was aanwezig 100 meter van hotel en we waren direct aan de beurt, een paar pillen en we kunnen we vooruit. Overigens uitermate plezierige man die er van baalde dat NL het WK voetbal niet gewonnen had.

Daarna de Panorameroute gereden, gisteren hadden we al God's Window en Lisbon Falls gehad. Nu naar de 'Lucky Potholes' een combi van watervallen en ravijnen. Hierna op weg naar de 'three rondawels' met een vergezicht over de Blyde river Canyon. Dit schijnt de derde diepste Canyon ter wereld te zijn. Maar als je het vergelijkt met de Grand Canyon in Zuid west Amerika steekt deze er toch zielig bij af.
Leuke dag gehad, maar hij valt toch in het niet bij al het safari geweld van afgelopen week. Op het einde nog snel wat souvenirs gekocht en terug naar het hotel.

Vanmiddag vanaf een uur of 3 heerlijk in de zo'n gerelaxed. Ja dat kan hier in de winter.
We hebben vaak tegen elkaar gezegd, wat de temperatuur hier toch heerlijk is in de winter, een graad of 23 in de zon. Je moet niet in de schaduw komen want dan is het frisjes. Ook in avond is een vest geen overbodige luxe.

Morgen naar het vliegveld van Johannesburg, vanwaar we naar George in het Zuiden vliegen. George is een middelgrote stad in het centrum van de tuinroute.

Antoine