Krugerpark - Reisverslag uit Marloth Park, Zuid-Afrika van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu Krugerpark - Reisverslag uit Marloth Park, Zuid-Afrika van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu

Krugerpark

Door: Antoine

Blijf op de hoogte en volg Brigit en Antoine

20 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Marloth Park

Gisteren in verband met het niet hebben van WIFI geen verslag kunnen maken, dus maar even terugkijken.

Gisterenochtend zijn we vanuit ons hotel terug gegaan naar Mlilwane Wildlife Sanctuary waar we hebben paardgereden (althans iedereen behalve ik, want ik was te zwaar haha). Wederom veel dieren gezien. Onder andere ook krokodillen.

Om 11 's ochtends weg gereden naar Zuid Afrika, waar we om 3 uur aankwamen in Maqueda Lodge met eigenaar François. In een woord prachtig en Francois is een super gastheer.
Een zeer luxe kleinschalige Lodge. Na een halfuur al met de vader François in een open auto een tour gemaakt langs Crocodile river, waar we vele olifanten en honderden buffels gezien hebben. Tevens een Rino gezien. Een prachtige ervaring waar we ook leuke mensen uit Zaltbommel ontmoet hebben, de moeder van het gezin bleek nog ooit bij de ouders van Brigit in Heerlen gewerkt te hebben.
Daarna kampvuur, wijn en heerlijk gegeten, gekookt door de moeder van François.

Vanochtend om 5 uur opgestaan voor een hele dag Safari en wild spotten in het Krugerpark, dit onder begeleiding van een ervaren gids, Sandra. Goed ingepakt, want in de ochtend is het koud zijn we op pad gegaan. Wat een prachtige dag, al was het af en toe vermoeiend.
Wat hebben we allemaal gezien: olifanten (veel), nijlpaarden (heel veel), neushoorns (veel), apen, enige leeuwen, baby hyena, krokodillen, buffels, wildebeesten, poemba's (wrattenzwijnen) , giraffen, zebra's, impala's, kudu's, cheeta, verschillende vogels.
Helaas het luipaard niet, dus hebben we de big five nog niet gezien. Morgen dus maar opnieuw proberen, we rijden dan zelf door het Krugerpark heen naar onze volgende bestemming.

Nu dadelijk een wijntje drinken en dan weer heerlijk eten.
Tot nu toe heeft iedereen het super naar de zin en iedereen vind het super. Wat is Zuid Afrika en wat is safari prachtig.

Antoine

• 20 Juli 2014 - 19:51

Iny:

Wauw, fijn om te lezen dat jullie het naar jullie zin hebben . Een mooie ervaring zoveel dieren in de vrije natuur te zien . Fijne vakantie . Gr. Jan en iny