Op weg naar Francois - Reisverslag uit Marloth Park, Zuid-Afrika van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu Op weg naar Francois - Reisverslag uit Marloth Park, Zuid-Afrika van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu

Op weg naar Francois

Door: Brigit

Blijf op de hoogte en volg Brigit en Antoine

04 Augustus 2018 | Zuid-Afrika, Marloth Park

Maqueda lodge.
We beginnen vandaag aan ons autoloze stuk. Vanmorgen de koffers allemaal even opnieuw ingepakt, en de auto uitgemest. We hebben nog een koelbox vol met voornamelijk wijn en frisdrank, en uiteraard een hele boodschappentas vol met snacks voor onderweg. Bang dat we ergens van de honger en dorst om gaan komen, denk ik! Maar we hebben nog 6 hele vakantie dagen te gaan. Na een wederom heerlijk gastvrij ontbijt, in de auto naar Kruger Mpumalanga international AirPort in Nelspruit. Ontzettend mistig en regenachtig onderweg . Op het vliegveld worden we opgehaald door Lucky, the driver van Maqueda lodge. We zijn heel benieuwd. Vier jaar geleden zijn wij hier ook geweest. Toen waren we heel enthousiast. Ondertussen is het dubbel zo groot geworden. Het is gelukkig nog steeds even prachtig als voorheen. Na de uitleg over ons programma, worden we naar onze kamers gebracht. Wij krijgen de nieuwe honeymoon suite. Geweldig. Buitenbad, buitendouche, echt enorm mooi. Op alle kamers staat een heerlijke sherry. Als we daar nu extra van drinken zien we al het wild dubbel, is ons beloofd. Sommigen (laten we achterwege laten wie) hebben deze fles dus snel meester gemaakt.
Om 15.30 gaan we op pad voor de sundowner langs de rivier. Gelukkig is het enorm bewolkt en is de zon nergens te vinden.
In eerste instantie is er ook weinig wild te zien. Blijkbaar zijn wij niet de enige die niet zo van bewolking houden. James, onze gids, praat met een Afrikaan die door een verrekijker staat te turen.
Zo’n 15 minuten ervoor heeft hij een luipaard gespot. Wij verrassend genoeg, nét weer te laat, mooi balen.
We hebben een tijd staan kijken, maar helaas. In de tussentijd gefantaseerd over wat te doen met 10 miljoen. Wouter heeft namelijk een staatslot. Iedere maand opnieuw wordt de hoofdprijs fictief al uitgegeven. Wij hebben geen lot, maar we denken graag mee. Mocht hij de hoofdprijs winnen, mogen we twee weken mee naar Afrika . Onze gids was niet de beste chauffeur. Menig keer gedacht dat de onderkant van het busje eraf zou vallen.
Bij de volgende stop hadden we meer succes. Een hele kudde van 22 olifanten bij het water. Ze liepen verspreid, een deel aan onze kant en een deel aan de overkant. Geweldig om te zien. Er liepen een paar jonkies bij, eentje was nog maar zoooo klein, dat ie volgens onze gids ongeveer tot onze knie zou komen.
Op een gegeven moment gingen ze allemaal naar elkaar toe door het water. Prachtig.
Nu even heerlijk relaxen in de lodge onder het genot van een wijntje. Ons diner hebben we vanavond in de bush. Een lekker, en vooral rokerig kampvuurtje en de hele cliché fakkels, die hier echt heel goed passen. Een lekker diner met een tonijn quiche en een enorme kippenpoot en een gebakken appeltje met custard.
Nu nog even lekker bij het kampvuur zitten, een wijntje (of zes) erbij en een klein beetje sterke verhalen uitwisselen.
Morgen om 4.30 opstaan, dus allemaal vroeg naar bed.

Groetjes Brigit