Op weg naar The Middle of nowhere - Reisverslag uit Hentiesbaai, Namibië van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu Op weg naar The Middle of nowhere - Reisverslag uit Hentiesbaai, Namibië van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu

Op weg naar The Middle of nowhere

Door: Brigit

Blijf op de hoogte en volg Brigit en Antoine

31 Juli 2016 | Namibië, Hentiesbaai

The Middle of nowhere: Etendeka

Vandaag een zeer aparte rit gehad via The Skeleton Coast Road. De eerste 200 km maar 3 auto's tegengekomen. Onderweg nog een keer gestopt om naar een scheepswrakken te gaan kijken, heel apart aan zo'n lange lege kustweg, van een soort zout. Onderweg komen we zoutmijnen tegen en worden overal zoutcristallen aangeboden, geld in een potje doen. We vragen ons alleen af wie het er uit haalt, er woont immers niemand. Wij kunnen ons dat in Nederland niet voorstellen, zo'n rustige toeristenloze kust. Langzaam aan reden we van de kust af? Onderweg passeerden we verschillende posten. Hier geef je je bestemming je autonummer en het aantal personen door.

Na een lange rit van ongeveer 440 km, onze langste van de gehele vakantie, kwamen we aan bij Palmwag. Ook Marloes had nog een flink stuk gereden. Hier konden we bij een mooie Lodge onze auto parkeren en hadden we een transfer naar de Etendeka Lodge. We moesten nog ruim een uur rijden door een ontzettend 'close to dessert'. Onderweg nog wat wild gespot . De aankomst in Etendeka was geweldig . Een ontzettend mooie en leuke Eco Lodge. Hij bestaat uit 10 grote tenten met een openlucht badkamer. We hebben drie tenten tot onze beschikking. De uitdaging is de Bucket shower. Die ga ik morgen proberen. We hebben nog een kleine wandeling de berg op gemaakt, helaas net te laat voor de zonsondergang, maar wel een geweldig uitzicht. Voor mij wel een langzame en voorzichtige wandeling. Het gaat heel goed met mijn kuit, maar ben nog wel voorzichtig.

Na een heerlijke borrel bij het haardvuur gaan we aan tafel . We zijn met 18 gasten uit verschillende landen . Gezellig met z'n allen aan een lange tafel . Dit heeft echt iets, je hebt met iedereen contact . Het eten was echt heerlijk en eerlijk. We moeten het recept voor het toetje ( dadelcake met condenst milk) nog vragen. Na het slaapmutsje naar bed. Al met al een heerlijke, verassende en enerverende dag. Benieuwd wat morgen ons brengt. Een ding is in ieder geval zeker, om 6.30 opstaan.

Groetjes Brigit