Nabeschouwing - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu Nabeschouwing - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu

Nabeschouwing

Door: Antoine

Blijf op de hoogte en volg Brigit en Antoine

24 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ik denk dat we met z'n allen dit de mooiste reis vonden welke wij met ons gezin gemaakt hebben. En we hebben toch als e.e.a. gezien in de wereld.

Behalve dat het natuurlijk super is om met je gezin zoiets te beleven is het land fantastisch.
Hierbij wat ervaringen en herinneringen:

- zeer afwisselend qua natuur
- game drives (safari) is prachtig en de dieren indrukwekkend
- de locaties waar we verbleven waren super
- niet teveel tijd kwijt aan reizen
- geen jetlag
- de temperatuur is heerlijk om actief bezig te zijn, in de zomer schijnt het erg warm te zijn. In het Noorden hadden we 25 graden, in het Zuiden een graag of 18.
- Kurland Village (township) was zeer indrukwekkend
- het eten en de wijnen zijn zeer goed en zeer betaalbaar
- Zuid Afrika is niet duur (althans in de winter)
- de walvissen en de pinquins waren erg indrukwekkend
- de servicegraad is erg hoog
- Swaziland is kneuterig met veel potholes (gaten) in de weg
- biltong kende ik niet, maar is erg lekker
- Afrika on Foot, Maquada Lodge, Moontide, Khumbulla villa en That Place gaan we zeker terug
- door de lange en zeer lege wegen deed het soms erg Zuid West Amerikaans aan (wat ook prachtig is)
- alle vrouwen hebben dikke billen
- we hadden een prima auto: Toyota Fortuner 4x4 3.0d, met Tom Tom, welke daar prima werkt
- fijn reisland, zonder dat je al teveel kilometers hoefden te maken
- een overstop in Dubai doen we volgende keer niet meer, kost veel tijd (al is Emirates wel prima maatschappij).
- verschillen zijn groot tussen Blank en Zwart, economisch bestaat er nog steeds apartheid, al is deze politiek opgeheven (iedereen mag stemmen)
- Tuinroute is prachtig met plaatsten als Wliderness, Knysna, Plettenberg bay.

Ik wil iedereen bedanken die ons verslag gelezen heeft, maar ook voor ons zelf is het een manier om een mooi aandenken te hebben waar we straks een mooi boek van gaan maken inclusief foto's.

Over foto's gesproken, ik had voor me verjaardag een nieuwe Camara gekregen, een Canon SX50. Dit is een perfecte Camara voor dergelijke vakanties, zeer gebruikersvriendelijk, 50x zoom en super scherpe foto's zelfs bij 50x zoom.

Zo het zit er op. Weer dromen over volgende reizen, als staat Zuid Afrika daar zeker weer op de lijst, maar dan met ons tweetjes.
Nu nog foto's en filmpjes uitzoeken (zeker 5000 op alles toestellen en I-Phones), en een fotoboek maken.
Ook gaan we een structurele financiële bijdrage verzorgen voor Kurland Village.

Groet,
Antoine, Brigit, Marloes, Bas, Iris