Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu

Kaapstad

Door: Antoine

Blijf op de hoogte en volg Brigit en Antoine

04 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Gisterenochtend vanuit Franschhoek in 3 kwartier naar Kaapstad gereden. Om half 12 waren we in ons appartement, gelegen in he hippe buurt 'Waterkant', adres Loaderstreet 210.
Een wat ouder appartement in een erg leuke buurt.
Wat wel opviel was de vele (particuliere) beveiligers, op elke hoek van de straat. het zal wel nodig zijn.

'S Middags zijn we naar V&A Waterfront geweest, een San Franscisco aandoende boulevard/haven met veel winkels, restaurant, bars, etc. Hier wat gelunched en weer naar huis gewandeld om een uur of 4.

Even gerelaxed en 's avonds op zoek naar een restaurant.
Uiteindelijk zijn we bij een pizzeria uitgekomen 200 meter van ons appartement. Heerlijk (en goedkoop) gegeten.
Er staat constant overal bewaking/beveiliging op straat in deze buurt, dit geeft enerzijds een raar gevoel, andersIjds en dat overheerst een veilig gevoel.

Vanochtend hebben Brigit en ik boodschappen gedaan bij de Spar, volgens Marc Schoon de duurste van Zuid Africa, dat hadden we al wel in de gaten, een echte super Convenience-Food winkel. Maar dan voor westerse begrippen nog niet duur.
Na het ontbijt kwam Marc even langs en hebben we samen de reis en ervaringen geëvalueerd. Super dus.
Ook met Marc gesproken hoe we Kurland Village structureel kunnen gaan ondersteunen.

Om half 11 de via de Oost kant naar Kaap de Goede Hoop gereden, hiervan waren we om 6 uur terug.
Super dag gehad met alleen maar hoogtepunten:
- koffiedrinken met een gebakje (eerste in de vakantie) in Simon's Town
- pinguïns kijken op Boulders beach, echt super leuk. Je kon ze zien van nog geen meter afstand, je liep er bij wijze van spreken midden door heen.
- prachtige vergezichten
- op Kaap de Goede Hoop geweest
- heerlijk gelunched op Cape Point (2 Oceans restaurant)
- baboons gezien (apen)
- struisvogels zien lopen
- walvissen zien zwemmen
- Chapman pak drive gereden, wat mij betreft het mooiste stuk asfalt wat we in ons leven gezien hebben, dus om de zoveel 100 meter gestopt en maar foto's maken.
Helaas was het wat regenachtig, maar het heeft ons niet gehinderd. Er was maar een nadeel, het bezoeken van de tafelberg zal er niet inzitten, deze is constant voor de helft in wolken gehuld. In ieder geval een reden om weer een keer terug te gaan. Misschien morgen, al zijn de voorspellingen niet goed.

Er zijn inmiddels twee redenen om terug te gaan: Tafelberg en luipaarden. Maar de echte reden is het prachtige land natuurlijk.

Vanavond een light meal zien te scoren, zal wel weer hier in de wijk zijn, tussen de gays, want daar staat deze wijk wel bekend om.

Morgen on ze laatste dag en overmorgen weer naar huis.

Groet
Antoine

• 04 Augustus 2014 - 20:00

Anja:

. Net terug van vakantie en in eens jullie hele verhaal gelezen. Wat super allemaal. Ik denk dat het echt een geweldige vakantie is voor jullie. We hebben er nu ook echt zin in nu ik dit allemaal lees. We zijn benieuwd naar de foto' s. Geef maar alvast door aan Mark dat wij er aan gaan komen in 2016. geniet nog jullie laatste dagje.tot snelL.
    Lie fs van ons allemaal.

• 12 Januari 2015 - 22:56

Ingrid:

Hallo,

Ik las jullie boeiende reisverslag !
    Wij willen dit jaar in Augustus naar Z-Afrika reizen (Kaapstad en omgeving), maar we zijn wat bang van koude en regen... zeker als we jullie op de foto's met dikke winterjassen zien staan :-)
    Wat was jullie ervaring op dat punt?

Alvast veel dank voor de feedback,

Beste groetjes uit Brussel,
    Ingrid

• 13 Januari 2015 - 21:53

Antoine:

Ingrid,

Als je mij je e-mail adres geeft kan ik je exact aangeven wat je kunt verwachten en welke kleding je moet meenemen.
    In kort: tuinroute: wij hadden ongeveer 18-20 graden en af en toe een regenbui.
    In Kaapstad: eerste dag prachtig weer, lange broek en shirt ging prima. Twee dag: hele dag lichten regen en harde wind. Jas was echt nodig. Derde dag was weer redelijk weer.
    Je moet in ieder geval een dunne jas meenemen welke regen goed kan tegenhouden. Kaapstad, is met name lange broek aan. En je moet echt een trui meenemen.
    Maar het kan ook mooi weer zijn. Dus je hebt ook shirtjes nodig.
    Wij hebben er overigens absoluut geen last van gehad dat het at en toe regenede en soms slechts 16 graden was.
    In het noorden van zuid Afrika (omgeving kruger) kan het overigens overdag wel 25-26 graden worden. Korte broeken weer. In winter (onze zomer) kun je niet zwemmen. Daar is het te koud voor.
    Het is overigens een prachtig land en wij hadden geen spijt om in juli/ augustus te gaan.

Meer info laat even e-mail adres weten.

• 13 Januari 2015 - 22:21

Ingrid:

Beste Antoine,

Veel dank voor de snelle reactie!

Mijn mailadres is Ingrid.de.cuyper@belins.be

Uitkijkend naar je berichtje,