Winetasting and Fine-Dining in Franschhoek - Reisverslag uit Franschhoek, Zuid-Afrika van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu Winetasting and Fine-Dining in Franschhoek - Reisverslag uit Franschhoek, Zuid-Afrika van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu

Winetasting and Fine-Dining in Franschhoek

Door: Antoine

Blijf op de hoogte en volg Brigit en Antoine

03 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Franschhoek

De titel van het verslag zegt genoeg.
Gisteren zaterdag 2 aug. was onze volledige dag in Franschhoek en die hebben we culinair besteed.
Na te hebben uitgeslapen gisteren naar een plaatselijke markt geweest waar we een schilderij hebben gekocht, dit komt in de hal te hangen, volgens Brigit moet het passen.

Toen zijn we naar Boschendal gereden, een van de oudste wijnhuizen in de streek anno 1685, voor een wijnproeverij. Iedereen mocht 5 wijnen uitzoeken en we hadden er wat kaas en water bij. Helaas maar 1 fles gekocht, al zaten er vele lekkere bij. Maar ja het past niet in bagage, en alles hier opdrinken ik ook weer zo iets. Zelfs Iris heeft er vijf geproefd, al heb ik stiekem wel een beetje meegeholpen.

Terug gereden naar ons guesthouse, maar eerst nog even diesel tanken. Ook tanken is een ervaring op zich, ramen worden altijd schoon gemaakt, de service is van hoog nivo. Als je dan 20 Rand geeft zijn de mensen dolgelukkig. Waar is de service maatschappij in Nederland gebleven?

De kinderen afgezet in ons guesthouse en Brigit en ik zijn op zoek gegaan naar een Fine-Dining restaurant voor de avond, die was snel gevonden, Le Bon Vivant van de Nederlandse chef 'Pierre Hendriks'. Nog even met Pierre gesproken en hij beloofde ons er vanavond wat moois van te maken.

Dus 's Avonds op weg naar Le Bob Vivant. Bas, Marloes, Brigit en ik hebben gekozen voor een verrassings 5 gangen menu, Brigit en ik, met wijnarrangement, Bas en Marloes zonder, er moest ten slotte iemand terug rijden (al was het maar 2 kilometer). Iris bestelde wat a la carte. Als voorgerecht bestelde ze 'bitterballen'', een delicatesse hier.

Het eten was werkelijk fantastisch en kwam dicht bij sterrennivo zoals we dat in Nederland kennen, maar dan voor 35 euro PP.
Geweldige avond gehad, 3,5 uur getafeld. Terug naar ons guesthouse, wat gerelaxed en lekker naar bed.

Over een uur of 2 rijden we nu op zondagochtend naar onze laatste bestemming, Cape Town ofwel Kaapstad. Er is niets officieel gepland, maar om 3 dagen goed door te komen hebben we voor ons zelf wel een programma in elkaar gezet (in overleg met Marc, welke we morgenochtend zullen ontmoeten).

Groet
Antoine