Oudshoorn en aankomst in de kelders - Reisverslag uit De Kelders, Zuid-Afrika van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu Oudshoorn en aankomst in de kelders - Reisverslag uit De Kelders, Zuid-Afrika van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu

Oudshoorn en aankomst in de kelders

Door: Antoine

Blijf op de hoogte en volg Brigit en Antoine

31 Juli 2014 | Zuid-Afrika, De Kelders

Voordat we met het verslag beginnen, eerst nog even "de spin".
Toen Bas naar bed ging in That Place kwam hij na 5 minuten terug in onze woonkamer, want er zat een spin op z'n kamer. En wat vooreen, zeker 8 centimeter.

Afscheid genomen van That Place, een prachtige villa waar we twee dagen mochten verblijven, prachtig gelegen in een vallei met uitzicht op de olifanten.

De volgende ochtend (dinsdag) zijn vanuit That Place naar de de Bloukrans brug gereden voor het bungeejumpen. Marloes, Bas en Iris willen alle 3 en ze hebben ook alle drie gesprongen. De hoogste Bungeejump ter wereld, liefst 216 meter en ongelofelijk professioneel. We zijn hier de hele ochtend geweest, ook andere zien springen. Alles was op video goed te volgen. Na afloop kregen ze een diploma en hebben we video's en foto's gekocht. Het was een dure grap maar wel de moeite waard. (50 euro per sprong, en dan was het nog laagseizoen, de USB met video en film moest bijgekocht worden).

Om een uur 12 vertrokken naar Oudtshoorn, waar we om drie uur aankwamen, wel nog even gelunched bij Salinas, in het plaatsje Wilderness, waar. We twee dagen geleden geslapen hebben.

In Oudtshoorn, de struisvogelhoofdstad van de wereld, verbleven in guesthouse 'De Denne", wederom een prachtige locatie, 2 zeer grote kamers.
Hier na aankomst direct een 'tour' gedaan bij 'High gate' een wat commerciële struisvogel farm, was leuk, maar de gids was niet goed. Erg commercieel, niet voor herhaling vatbaar. Maar ja een uurtje.
'S Avonds lekker gegeten in de Guesthouse, natuurlijk Ostrich, of wel in Nederlands, struisvogelbiefstuk.
Heerlijk.
Even met z'n allen naar receptie om te WiFi'n en daarna lezen en lekker slapen.

De volgende ochtend een door de guesthouse zelf georganiseerde rondleiding gedaan op de struisvogelfarm. Nu een erg leuke rondleiding van 'Koos', en wel in het ZuidAfricaans. Als hij niet te snel sprak was het goed te volgen. Erg leuk en veel geleerd over struisvogels en de historie van Oudtshoorn.

Na afscheid te hebben genomen een 4 uur durende prachtige rit naar de Kelders. Onderweg vele landschappen meegemaakt, we kregen vaak het gevoel wat we qua natuur ook hadden in Amerika, zeker qua landschappen en de afwisseling ervan. Nu begrijpen we langzaam waarom Zuid Africa de regenboognatie wordt genoemd. Een werkelijk prachtig land, qua natuur. Maar ook qua mensen en qua eten.
Onderweg weer voor 500 Rand gelunched, dit is ongeveer 35 euro. Wederom hoge kwaliteit.

Om half 4 aangekomen in de Kelders, een villawijk behorende bij Gansbaai en bekend om de walvissen.
Eerst iets over villa, we hadden al veel meegemaakt, maar dit sloeg werkelijk alles. We verblijven in een fantastische (grote) villa waar we vanuit het terras, maar ook vanuit ons bed uitzicht hebben op de zee (Indische Ocean).

Vlak voor de kust kun je de walvissen zien zwemmen en waterspuiten, eigenlijk hadden we nog een maand later moeten komen, want dan hadden we gezien dat ze kleine walvisjes kregen, ze zijn dan nog dichterbij de kust.

Na een uur op het terras gezeten te hebben onder genot van een kop thee, 24 graden, en vele walvissen, even naar de supermarkt geweest, waar iedereen een dikke winterjas aan had en wij in korte broek liepen. Heel typisch. De wijk waarin we verblijven is een zeer rijke blanke wijk, er loopt geen enkele zwarte rond, een schrijnend verschil met Kurland Village van Pieter van drie dagen geleden. Maar ook dit is Zuid Africa.
Na gegeten te hebben bij Rosemary's restaurant, thuis de open haard aangestoken, want in de avond koelt het flink af, het is hier immers hartje winter.
Ik kom er steeds meer achter dat deze winters eigenlijk super zijn qua temperatuur, je moet hier volgens mij niet in de zomer zijn.

Het waren weer 2 prachtige dagen. Nog zes dagen te gaan en dan woensdag weer terug naar huis vliegen vanuit Kaapstad. Tot nu, wat mij betreft 1 van mijn mooiste vakantie ever. Dat komt door het land, de locaties, de mensen, de temperatuur, het heerlijke eten (en wijnen) en natuurlijk het super reisgezelschap van Brigit, Marloes, Iris en Bas.

Ter info, Brigit ligt nu (8 uur ochtend) in bad en heeft ook vanuit daar uitzicht op de zee en de walvissen.

Groet
Antoine