Reisdag en eerste dag Wilderness - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu Reisdag en eerste dag Wilderness - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu

Reisdag en eerste dag Wilderness

Door: Antoine

Blijf op de hoogte en volg Brigit en Antoine

26 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Wilderness

Gisteren geen verslag, nu dus een verslag van 2 dagen.
Gisterenochtend vroeg opgestaan in Graskop en op weg naar Johannesburg International Airport voor onze vlucht naar George.

Prima rit gehad van 4,5 uur en daarna een voorspoedige vlucht naar George, een middelgrote stad aan de Garden route.
Daar hebben we onze nieuwe huurauto opgehaald, dezelfde als we in het Noorden hadden, een Toyota Fortuner 3,0 4x4. Nu een witte. Het is een prima auto waar je met 5 personen incl. bagage prima uit de voeten kunt.
In een half uurtje zijn we toen naar Wilderness gereden, een prachtig dorpje gelegen aan de Garden route, tussen de zee en lagunes in.
We kwamen er terecht in een prachtige Lodge 'Moontide' genaamd, met een woord prachtig. Twee hele mooie kamers in een kleinschalige Lodge.
Tim, de manager hielp ons direct met reserveren van een restaurant en gaf ons een rondleiding.

'S Avonds gegeten in Girls, een leuk restaurant, erg goed eten tegen zeer schappelijke prijzen, we komen er snel achter dat in dit deel van Zuid Afrika je heel goed tegen heel schappelijke prijzen kunt eten. Hetzelfde geldt overigens voor de wijn.

Vanochtend heerlijk buiten ontbeten, met een graad of 17-18. Temperatuur is hier wat lager dan het Noorden, maar het zonnetje scheen en dat is belangrijk.
Hierna een erg leuke locale markt bezocht, wat souvenirs gekocht en over het strand gewandeld.
Omdat Marloes een extra broek nodig had daarna in George naar een Mall geweest waar we gewinkeld hebben.
Al met al een leuke dag in een hele mooie omgeving, prachtige stranden, alles groen, een beetje frisjes, en volgens mij een omgeving waar alleen maar rijke blanke Zuid Afrikanen wonen.
Om half 4 terug in onze Lodge, waar we wat gelezen hebben en thee hebben gedronken.
Over een uurtje naar Joplin, een steakhouse.

Groet
Antoine

• 27 Juli 2014 - 21:38

Marcel:

Hey Verhoeventjes,

klinkt waanzinnig en de foto's bevestigen dat alleen maar.
    Wederom leuk om te lezen,veel plezier nog en tot snel.
    Groetjes uit Sardinie
    de Verberktjes