Laatste safari - Reisverslag uit Graskop, Zuid-Afrika van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu Laatste safari - Reisverslag uit Graskop, Zuid-Afrika van Brigit en Antoine Verhoeven - WaarBenJij.nu

Laatste safari

Door: Antoine

Blijf op de hoogte en volg Brigit en Antoine

23 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Graskop

Vandaag Iris jarig, 17 jaar en een zeer afwisselde dag gehad.

Weer om kwart voor 6 opgestaan voor de laatste dag safari. Misschien wel een van de succesvolste, eerste een kudde giraffen, toen een grote kudde olifanten, nog enige neushoorns, kudu's, steenbokken, impala's, en nog diverse andere kleine beesten.

Gezellig om acht uur aan een meer koffie gedronken.
Om 9 uur aan het ontbijt en afscheid genomen van deze fantastische lodge. Marc had niets teveel gezegd.

Na het ontbijt een korte rit gemaakt naar Graskop, waar we om half 1 arriveeren. Direct door naar de befaamde 'Harrie's Pancakes' voor een pannenkoek en een cappuccino.
Na afloop hiervan hebben de kids een soort tokkelbaan gedaan over een ravijn, als voorbereiding op de nog komende bungeejump. Toch wel spannend, vooral voor Brigit en mij. Maar alles ging gelukkig goed.

Om 3 uur inchecken in Graskop Hotel, een eenvoudig maar prima hotel, waarna we het eerste deel van de Panorama route gedaan hebben, o.a. 'God's Window en Lisbon Falls'. Ook weer leuk.

Als toetje op deze afwisselende dag hebben we gegeten in een Mozambiqueaans restaurant. Lekker gegeten en nu uitrusten voor morgen. Eindelijk een keer uitslapen tot een uur of 8.

Al met al een prachtige verjaardag voor Iris met heel veel felicitaties via Facebook en andere sociale media.

Groet
Antoine